בג״ץ פרסם היום (רביעי) את החלטתו לגבי הוצאת צו על תנאי טרם הדיון בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים. לפי החלטת בית המשפט, על הממשלה ושר המשפטים להתייחס לאפשרות שיוצא הצו המבוקש. החלטת בג"ץ מרמזת כי ינתן הצו המדובר, נוכח עמדת היועמ״ש, מה שיאפשר לתת צו מוחלט לאחר הדיון שיתקיים ב-19 לספטמבר.

נדחה הדיון בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים; גנץ: "יש צורך להתפשר"

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה לבג"ץ את תגובתה בנוגע לעתירות נגד החלטתו של שר המשפטים יריב לוין שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים והחלטת הממשלה שלא למנות שרה, החברה התשיעית בוועדה לבחירת שופטים אשר מינויה ישלים את הקמתה. כמו כן, בג"ץ קיבל ביום שני האחרון את בקשתו של שר המשפטים יריב לוין לדחות את הדיון בעתירות שהוגשו נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים. הדיון, כאמור, נדחה ליום שלישי, ה-19 בספטמבר.

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יריב לוין: "הרפורמה שאני מציג כאן, לא קשורה בשום דרך, לא למשפט כזה ולא למשפט אחר". קרדיט: ערוץ הכנסת

היועמ"שית הבהירה כי "אי מינויה של שרה מטעם הממשלה לוועדה לבחירת שופטים, אינו מונע את כינוסה של הוועדה או מצדיק את אי כינוסה שכן הוועדה מוסמכת לפעול גם בהרכב 'קטוע', כל עוד לא פחת מספר חבריה משבעה". לעמדת משפטנים שדיברו עם מעריב, היועמ"שית שוגה כיוון שקודם כל יש למנות את כל חברי הוועדה לבחירת שופטים כך שהיא תוקם בהרכב מלא, ורק לאחר מכן היא יכולה לפעול כל עוד מספר חבריה לא פחת משבעה.