המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי)  לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, שזיכה את שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא מעבירת שיבוש הליכי משפט, בצד הרשעתה בעבירה של תקיפת צעירה בעיר העתיקה לפני כשנתיים.

הפליק פלאק של בן גביר: איים לתבוע את לוחמת מג"ב שהיום יצא להגנתה
מקורבת לאוריאן בן כליפא זועמת על גזר הדין: "הפקירו אותה, מתביישת במערכת המשפט"

בתגובה, תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את מח"ש וטען כי היא "התאהבה ברדיפת שוטרים ולוחמים שמוסרים נפשם למען מדינת ישראל וביטחון אזרחי ישראל ורדיפת לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא היא ההוכחה הטובה ביותר לשינוי עמוק ויסודי שנדרש במח"ש ובפרקליטות. קורא לפרקליט המדינה להפסיק לנהל מדיניות שמאל שלא מתחשבת בחיילים ובשוטרים שלנו. מלכתחילה לא היה צורך בהגשת כתב אישום נגד הלוחמת ובוודאי שהערעור שהגישה היום מח"ש לבית המשפט נגד הלוחמת הוא מיותר והוא גורם לסירוס הלוחמים שלנו". 

זוהי איננה ההתנגשות הראשונה בין המחלקה לחקירות שוטרים לבין השר לביטחון לאומי. בחודש יולי האחרון תקף בן גביר את החלטת המחלקה לפתוח בבדיקת התנהגות מספר שוטרים בהפגנה נגד הממשלה ואמר כי "בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, ראש מח"ש קרן בר מנחם טייחה את החקירה מיד ועשתה כל שבידיה כדי למנוע את גילוי האמת. מנגד, בחסימות כבישים מרכזיים בלתי חוקיות, המתמשכות מזה חודשים, מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות".

אני מגבה את הקצין המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום. מח"ש היא חלק מפרקליטות המדינה - אותה פרקליטות שבתקופת ההתנתקות הגישה מאות כתבי אישום ושלחה נערות צעירות למעצרים עד תום ההליכים בגין חסימות כבישים, שכעת מעלימה עין בכוונה מעבריינות ומעודדת בקריצה את הפרות הסדר הציבורי", הוסיף.

כאמור, הערעור על עונשה של בן כליפא הוגש לאחר שביוני האחרון בית משפט השלום בירושלים גזר על בן כליפא שמונה חודשי מאסר על תנאי, וקבע כי עליה לשלם גם קנס בסך 4,000 שקלים, ותשלום של 2,000 שקלים נוספים כפיצוי לנפגעת העבירה. לאחר הכרעת הדין - חרף ההרשעה - החליטו המפכ"ל, מפקד מג"ב והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, להשיב את בן כליפא לשירות

אוריאן בן כליפא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אוריאן בן כליפא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר בן גביר מסר אז כי "ללוחמים והלוחמות שלנו יש את מלוא הגיבוי ממני. בניגוד למה שככל הנראה סבורים גורמים במח"ש ומערכת המשפט, כשנאבקים בטרור המאבק לא נעשה בתנאי מעבדה - אלא תחת לחץ ובסביבה עוינת. אני מברך את מפקד מג"ב והמפכ"ל על ההחלטה החשובה, ומאחל לרס"ר בן כליפא הצלחה רבה בהמשך שירותה למען עם ישראל ומדינת ישראל במשמר הגבול".