דובר נציבות האו"ם לפליטים, וויליאם ספינדלר, התייחס היום (רביעי) להתפרעויות האריתראים במהלך סוף השבוע האחרון בתל אביב והביע דאגה מהמאורעות.

אריתריאה בהאשמה חריגה: "המוסד אחראי להתפרעויות נגד אזרחינו ברחבי העולם"
מתיחות שיא בשכונות דרום תל אביב: "סגרתי את התריסים והסתגרתי בבית"

"נציבות האו"ם לפליטים, סוכנות הפליטים של האו"ם, מודאגת מאוד מהעימותים האלימים שהתרחשו בדרום תל אביב שגרמו לפציעתם של יותר מ-170 מבקשי מקלט ועשרות שוטרים. נציבות האו"ם לפליטים שולחת איחולי החלמה לכלל הנפגעים ומגנה כל מעשה אלימות. נציבות האו"ם לפליטים קוראת לכל הצדדים להימנע מנקיטת צעדים העלולים להביא להחמרת המצב". 

"רוב רובה המכריע של קהילת מבקשי המקלט החיים בישראל הם אנשים שלווים ושומרי חוק", הוסיפו, "התקריות שאירעו מצערות מאוד, ואינן משקפות את התנהגותה של כלל חברי הקהילה האריתראית בישראל".

הפגנת מבקשי מקלט מאריתראה בדרום תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מבקשי מקלט מאריתראה בדרום תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"פליטים ומבקשי מקלט הינם תושבים חוקיים של ישראל. הם מחויבים לכבד את חוקי המדינה המארחת שלה והם כפופים לאותם נהלים כמו כל תושב או אזרח אחר, גם בכל מקרה של התנהגות פלילית. נציבות האו"ם לפליטים מודאגת משימוש במעצר מנהלי לתקופה בלתי מוגדרת, עבור מבקשי מקלט שנעצרו במהלך האירועים, או כל מבקש מקלט שנעצר בשל סוגיות הגירה שונות, בהיעדר מנגנוני הגנה הולמים", צוין.

לסיום נמסר כי "בשעה שלקיחת אחריות על האירועים האחרונים הינה בעלת חשיבות, כל החלטה בעלת השפעה על כלל מבקשי המקלט האריתראים או החזרה למדינת המוצא הינה בניגוד לדין הבינלאומי ועלולה להוביל להשלכות דרמטיות על בני אדם, שכן המצב באריתריאה נותר ללא שינוי".