על רקע הצעת הפשרה שהגיש הנשיא, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וביקש ממנו להגיע להסכמות סביב הרפורמה במערכת המשפט. יאיר גולן, ח"כ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, הסביר היום (חמישי) בראיון ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5 כיצד הוא רואה את הדברים. 

בקואליציה מגבירים את הלחץ על בג"ץ: "קחו אחריות, אל תביאו אותנו למשבר"
הסערה סביב דברי אוחנה: "התנהלות עבריינית של אנשים שאיבדו את זה"
 
"זו באמת אחיזת עיניים", הבהיר בתוקף בפתח דבריו, זאת לאחר שהוצג לפניו מתווה הנשיא. "הממשלה הזו היא הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל, יש פה מקבץ בלתי מתקבל על הדעת של נזקים כלכליים, דיפלומטיים וחברתיים שחלקם קשורים להפיכה המשטרית וחלקם לא. לכן צריך להילחם בה ובעד הפלתה. המתווים האלה הם לא פחות מאחיזת עיניים ומשרתים את הניסיון של נתניהו להרוויח זמן".

בהמשך ביקש להרחיב באשר לכוונותיו של נתניהו בהגעה לפשרה סביב חקיקת הרפורמה המשפטית וטען בתוקף כי "לנתניהו יש מספר דברים המדריכים אותו באופן קבוע, הראשון הוא בפוליטיקה הדברים הבלתי צפויים קורים, ולעיתים כל מה שצריך זה זמן. אז כל מה שאני מנסה לקדם וכעת נראה לא אפשרי, עוד שנה אולי הוא יהיה אפשרי. הדבר השני להערכתי, הוא חושב שלמחאה אין משאבים מספיקים בשביל להמשיך באותו קצב ובאותה עוצמה לאורך זמן, והוא אומר לעצמו לממשלה יש יותר משאבים. הוא חושב שהזמן משחק לטובתו. והדבר השלישי שהוא בעיני מאוד דרמטי בחשיבתו זה הסברה שככל שהזמן עובר, הסבירות למשבר בטחוני חריף, כזה שיציל אותו מעיסוקיו המשפטיים ויגבש את כל עם ישראל סביבו כאילו הוא המנהיג שיציל את העם".

עוד הוסיף והסביר: "הוא יוכל להעביר תחת מצב חירום חוקים שאנו לא מעלים על דעתנו, לצאת נגד המחאה, להוציא אותה מחוץ לחוק, להילחם נגד ראשי המחאה ולהגיד שהם בגדר בוגדים. ימצאו את הניסוח המתאים. מעצרים מנהליים בסדר גודל מאוד רחב. אני לא מדמיין, כל פעם כששואלים אותי מה יקרה בעתיד, אז אומרים לי: 'מה שאתה אומר הוא בלי אפשרי', אז הנה, הגענו הרבה מעבר למה שאני באופן אישי צפיתי. ואני צופה שנתניהו רוצה לקחת אותנו למשבר ביטחוני חריף שייחלץ אותו מבעיותיו המשפטיות".

בהמשך ביקש להביע את עמדתו על תגובת בני גנץ למתווה ואמר: "בני גנץ היה צריך להיות חד משמעי, לא להשאיר פתח. 'כן אבל בתנאים מסוימים עם הגורמים המתונים בליכוד', אני חושב שזו אמירה מאוד מסוכנת ובעייתית. חבל שזה כך כי שאר הנאום היה בסדר. אני חושב שבני גנץ וגם לפיד צריכים להגיד 'אין מצב שאנו משתפים פעולה עם ממשלה של ימנים קיצוניים', ממשלה מושחתת להחריד ששמה לה כיד לשדוד את הקופה הציבורית, שמתעלמת מהפשעים היומיומיים של מרבית אזרחי ישראל. אין לנו שום עניין עם ממשלה שרוצה להנציח את האי שוויון הכלכלי והאזרחי. לא עושים עסקים עם נתניהו".

לסיכום אמר: "אני חושב שהדבר הנכון היום לעשות הוא להקים מחנה שמאל ציוני רחב שיכול להתחיל בעשרה מנדטים ולהתפתח הלאה. אנו חייבים לבנות חלופה שלטונית אמיתית עם אידאולוגיה ברורה שחודרת להפרדות מהפלסטינים בדרך לחזון שתי המדינות. זה הדבר היחיד שיכול להציל את ישראל מעצמה. נגמרו הימים של מפלגות אקסקלוסיביות"