על רקע השיחה שצפויה להתקיים היום (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, בשגרירות האוקראינית תקפו בחריפות את ישראל. המתקפה מגיעה על רקע הסכם שנחתם בין המדינות בנוגע לשיתוף פעולה בתחום הפקת הקולנוע. 

לאחר תשעה חודשי נתק: נתניהו צפוי לשוחח הערב עם נשיא אוקראינה זלנסקי
לאחר הפנייה המפתיעה שקיבל: טראמפ יתמוך בצעד של הנשיא ביידן?

"אנחנו כבר לא יודעים איך להגיב. ממש באותו היום שבו פגעה רקטה רוסית בשוק הומה אדם בדונבאס שבאוקראינה, שוב הרגה ופצעה עשרות אזרחים חפים מפשע, חתמה ממשלת ישראל על הסכם שיתוף פעולה בתחום הקולנוע עם מבצעי התעמולה הרוסים", תקפו בשגרירות. 

עוד הוסיפו: "בתקופה שבה רוסיה מסלימה את התקפותיה באוקראינה מדי יום וגוזלת את חייהם של אנשים חפים מפשע, ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו, הידועה במאמציה הקולנועיים שמטרתם להפיץ תעמולה מלחמה. בעוד הקהילה הבינלאומית מבודדת את רוסיה כדי להוכיח שפעולותיה אינן מקובלות על החברה המערבית, נראה שישראל מציעה פלטפורמות נוספות למדינה התוקפנית להפצת רעיונותיה הרעילים". 

הם העבירו מסר נוסף לממשלה בישראל: "לכן, אנו קוראים לממשלת ישראל להבין סוף סוף שהתמקדות בעוול שנעשה על ידי ההנהגה הרוסית היא דרך הפעולה הנכונה, במקום לחתום איתם על הסכמים מפוקפקים".

כאמור, השיחה היום בין מנהיגי שתי המדינות, תתקיים בצל הסערה שיצרה ישראל לאחר שחתמה עם רוסיה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפקת קולנוע.  שרת התרבות הרוסית אולגה ליובימובה מסרה כי "יחד עם השגריר הבכיר של ישראל ברוסיה, מר אלכסנדר בן צבי, חתמנו על הסכם בין-ממשלתי המיוחל בין מדינותינו על שיתוף פעולה בתחום הפקת סרטים משותפת". ההסכם מעודד יצירת סרטי קולנוע משותפים לשתי המדינות ומאפשר גישה לבמאים בארכיונים בשתי המדינות".

"זו תרומה חשובה לפיתוח שיתוף פעולה תרבותי דו-צדדי. הקהילה המקצועית חיכתה למסמך הזה. כעת עמיתים מרוסיה וישראל יכולים להחליף חוויות, ליצור סרטים יחד ולעבוד עם ארכיוני סרטים. אנו מצפים ליוצרי קולנוע ישראלים שישתתפו בפסטיבלי הסרטים הבינלאומיים שלנו ובדיונים פומביים. אנו נערכים גם להרחבת יכולות ההפצה של סרטים רוסים-ישראלים", הוסיפה השרה הרוסייה שכמו בכירים רוסים רבים נמצאת ברשימת הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי", הוסיפה.