בעוד עשרה ימים צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לטוס לעצרת האו"ם בניו יורק, כאשר המכרז לטיסה עוד לא יצא, אך ידוע כי חברת אל על תהיה זו שתטיס את ראש הממשלה. הערב (חמישי) דווח במהדורה המרכזית בחדשות 13, כי קיימת הסכמה שקטה בין טייסי צי 777 שלא להתנדב להטיס את ראש הממשלה ורעייתו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לפי הדיווח, מדובר בטייסים בכירים וותיקים מאוד בחברת אל על, כאשר רובם יוצאי חיל האוויר. זו איננה הפעם הראשונה בה טייסי הצי מסרבים להתנדב להטיס את ראש הממשלה, כשכזכור, ההסכמה השקטה בין הטייסים קרתה בטיסתו האחרונה של ראש הממשלה לפריז בחודש פברואר ובטיסה לרומא בחודש מרץ.

במקרים הקודמים נאלצו חברי הנהלת אל על להטיס את המטוס, אך הפעם, על פי הדיווח, מדובר בבעיה רצינית יותר, שכן בניגוד לטיסות לאירופה, אותן ניתן לבצע גם במטוסים צרי גוף, טיסה ישירה לארצות הברית דורשת מטוס גדול ושלושה טייסים.

מחברת אל על נמסר בתגובה לדיווח כי ״עדיין לא פורסם מכרז לטיסת ראש הממשלה לניו יורק. ככל שיפורסם מכרז ואל על תיבחר לבצע את הטיסה, הטיסה תאויש בהתאם לנהלי החברה.  חברת אל על מטיסה את ראשי המדינה למשימות מדיניות מיום הקמתה ותוסיף לעשות זאת גם בעתיד״.