אם שר הכלכלה ניר ברקת או שר הביטחון יואב גלנט היו עומדים בראש הליכוד, הקואליציה הייתה מתחזקת ב־2 מנדטים לעומת מה שהסקרים מעניקים לה כיום. כך עולה מסקר “מעריב”, שנערך על ידי “לזר מחקרים” בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4ALL.

נתניהו יקפיא את החקיקה? זה מה שגולשי מעריב חשבו על ההחלטה של גנץ
10 ימים לטיסתו של נתניהו לארה"ב - ואין מי שיטיס את ראש הממשלה | דיווח

מפילוח התוצאות עולה שבמקרה שבו ברקת עומד בראש הליכוד, מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת 2 מנדטים לטובת הליכוד. אלא שהליכוד מתחזקת במנדט יחיד, מכיוון שהיא מאבדת אחד לעוצמה יהודית.

עוד עולה מסקר “מעריב” כי במקרה שבו גלנט עומד בראשות הליכוד – המחנה הממלכתי מאבדת 3 מנדטים, רובם לליכוד. אלא שלמרות זאת, מפלגת הליכוד אינה מתחזקת, מכיוון שהיא מאבדת 2־3 מנדטים, בעיקר למפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

בינתיים, במצב הנוכחי במפה הפוליטית, לא חלו השבוע שינויים גדולים. זאת, על רקע הדריכות הגוברת לקראת הדיון בשבוע הבא בבג”ץ בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות, המחלוקת על פשרת בית הנשיא, המשך גל הפיגועים והדיווחים על סיכוי גובר לנורמליזציה מתקרבת עם סעודיה.

המחנה הממלכתי והליכוד נחלשות במנדט כל אחת, ואילו הציונות הדתית ורע"ם מתחזקות. המאזן בין הגושים נשאר כשהיה: 53 ח”כים לקואליציה, לעומת 67 ח”כים לאופוזיציה.

בתשובה לשאלה: אילו היו מתקיימות בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו:

המחנה הממלכתי – 30 (31 בסקר הקודם), הליכוד – 26 (27), יש עתיד – 17 (17), ש”ס – 10 (10), יהדות התורה – 7 (7), הציונות הדתית – 6 (5), חד"ש־תע"ל – 5 (5), ישראל ביתנו – 5 (5), רע"ם – 6 (5), עוצמה יהודית – 4 (4), מרצ – 4 (4). בל”ד – 1.6% (2.4% בסקר הקודם) והעבודה – 1.8% (2.1%) - ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

סקר "מעריב"
Infogram

בתרחיש שבו ברקת עומד בראשות הליכוד, התוצאות היו:

הליכוד – 27, המחנה הממלכתי – 28, יש עתיד – 16, ש”ס – 10, יהדות התורה – 7, הציונות הדתית – 6, רע"ם – 6, חד"ש־תע"ל – 5, ישראל ביתנו – 5, עוצמה יהודית – 5, מרצ - 5. במצב זה לקואליציה יש 55 מנדטים.

סקר "מעריב" - תרחיש בו ברקת עומד בראש הליכוד
Infogram

בתרחיש שבו בראשות הליכוד עומד גלנט, התוצאות היו:

הליכוד – 26, המחנה הממלכתי – 27, יש עתיד - 17, ש”ס – 10, יהדות התורה – 7, הציונות הדתית – 7, רע"ם – 6, חד"ש־תע"ל – 5, ישראל ביתנו – 5, עוצמה יהודית – 5, מרצ – 5. גם בתרחיש זה הקואליציה זוכה ב־55 מנדטים.

סקר "מעריב" - תרחיש בו גלנט עומד בראש הליכוד
Infogram

בתוך כך מתברר כי הציבור בישראל חלוק בדעותיו לגבי פשרת בית הנשיא על החקיקה המשפטית: 43% מתנגדים למתווה הפשרה, לעומת 39% שתומכים. כך עולה מסקר נוסף של "מעריב", שנערך על ידי “לזר מחקרים” בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4ALL.

בחלוקה למחנות הפוליטיים (על פי שאלת ההצבעה בבחירות עתידיות), מצביעי הימין ברובם הגדול (62%) מתנגדים לפשרה, ולעומתם שיעור זהה של מצביעי המרכז־שמאל (61%) תומכים בה.

עוד עולה מהסקר כי 41% מהנשאלים נוטים לא להאמין שראש הממשלה בנימין נתניהו ימלא את חלקו בהסכם, לעומת 38% הסבורים שהוא יעשה זאת. גם כאן החלוקה בין המחנות הפוליטיים חדה: 72% ממצביעי הימין מאמינים לנתניהו, לעומת 70% ממצביעי המרכז־שמאל שאינם מאמינים לו.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־7־6 בספטמבר, השתתפו 517 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.