דברי יו”ר הכנסת אמיר אוחנה השבוע לקראת שורת הדיונים בעתירות לבית המשפט העליון, התפרשו בקואליציה כמסר פוליטי משמעותי בוויכוח הפנימי המתנהל בין “המחנה המתון”, הדוחף לפשרה ולמיגור הרפורמה המשפטית, לבין “מחנה הרפורמה”, שבראשו עומד שר המשפטים יריב לוין. 

10 ימים לטיסתו של נתניהו לארה"ב - ואין מי שיטיס את ראש הממשלה | דיווח
נתניהו יקפיא את החקיקה? זה מה שגולשי מעריב חשבו על ההחלטה של גנץ

לטענת גורמים בכירים בליכוד, לדברי אוחנה כעת יש חשיבות פוליטית אסטרטגית בזירה הפנים־ליכודית. “הדברים של אוחנה בהחלט תואמים את עמדת יריב לוין”, אמרו הגורמים. “התייצבות יו”ר הכנסת לצד לוין מסבכת את נתניהו, ששואף לעצירת החקיקה. אמירתו היא מסר חזק לראש הממשלה ולאלה בסביבתו הקרובה שמקווים לנטרל את לוין ולבודד אותו בתוך הליכוד, אם וכאשר יוחלט לחדש את המשא ומתן לקראת פשרה ועצירת הרפורמה המשפטית. אוחנה הוא בכיר ראשון בליכוד, בעל תפקיד ממלכתי, שמתייצב בגלוי לצדו של שר המשפטים. בדברים שנשא, אוחנה בעצם סימן כי לוין לא לבד ולא בודד”.

אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, בג”ץ הוציא אתמול צו ארעי, שאוסר על הממשלה לחלק את תווי המזון שדרשה מפלגת ש”ס. החלטתו של השופט אלכס שטיין ניתנה במסגרת עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד חלוקת התווים במתכונת הנוכחית. האיסור על חלוקת התווים יחול ללא הגבלת זמן, עד למתן החלטה אחרת במסגרת העתירה.

שטיין ציין בהחלטתו: “יובהר כי צו זה ניתן אך ורק בשל החשש ממעשה עשוי, שייתר את הדיון בעתירה, ואין בכך כדי להביע דעה לגופם של דברים לכאן או לכאן”.