היום (שישי) נערכה הלוויתו של שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 84 במהלך חופשה פרטית באיטליה. שר הביטחון, יואב גלנט, ספד לו, דיבר על חשיבותו של המוסד, השב"כ וצה"ל בימים טרופים אלו ועל רקע הצעת הפשרה של הרצוג.

הפשרה מתרחקת? גורמים בכירים בליכוד: ״דברי אוחנה מסבכים את רה״מ״

לדבריו: "כאן, על קברו של שבתי שביט זכרו לברכה, בימים סוערים אלו, כאשר שמם של המוסד, כמו גם של צה״ל והשב״כ נישא לשווא ע״י גורמים פוליטיים חסרי אחריות, חשוב שנשנן היטב לעצמנו, כולנו, כי המוסד, השב״כ וצה״ל - הלוחמים והמפקדים - הם כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה. עלינו להוקיר ולשאת על כפיים את לוחמיי המוסד ומנהליו המסכנים את חייהם יום אחר יום ונושאים בנטל קבלת החלטות הכרוכה באחריות למבצעים רבי חשיבות ולחייהם של המבצעים אותם".

בהמשך דבריו התייחס לניסיונות הפשרה בנושא הרפורמה במערכת המשפט ואמר: "גם בשעות מורכבות מוטלת על כולנו החובה לזכור כי אנשים אחים אנחנו וכי אחדותנו היא תנאי לקיומנו - ללא שותפות ואחדות ביננו, ללא כיבוד דעתו ותפיסתו של האחר יתערער המכנה המשותף הרחב, המאפשר לעם קטן אשר נאחז בציפורניו במולדתו, בלב סביבה עוינת - להגן על עצמו בעוצמה וביעילות כנגד מבקשי נפשו".

את הספדו סיכם: "ובכל זאת, כאשר אני מתבונן על הפנים צרובות הניסיון של רבים מהנוכחים כאן בהלווייתו של שבתי אני מתמלא תקווה ויודע כי רב המאחד על המפלג ורבים התומכים על המתנגדים - יחד נתגבר על המשברים ונצלח את הקשיים, למען מדינת ישראל, למען עתידנו".