תשובת הממשלה לבג"ץ לקראת הדיון בצמצום עילת הסבירות עוררה את זעמם של ארגוני המחאה. מ'כוח קפלן' נמסר כי "מדובר באיומי פרוטקשן מאפיוזיים בצורה רשמית וגלויה. ישראל נמצאת בתוך ימי טרלול,  ממשלה עבריינית קוראת לא לציית לפסיקה וכל אחד חושב שהוא יכול לאיים על בתי משפט, שופטים, מפקדי צה"ל וראשי מערכות הביטחון -  ושזה יעבור בשקט. אנחנו מודיעים לנתניהו ושריו, לא ניתן לכם לגרור את המדינה לאנרכיה. אם תעזו להפר פסיקות בית משפט, כמו כל עבריין תגמרו בכלא".

בג"ץ דחה את בקשת הממשלה: הדיון על צמצום הסבירות יתקיים כמתוכנן
בג"ץ יפסול את צמצום עילת הסבירות? "לא נכבד את הפסיקה"

במחאת הסטודנטים והסטודנטיות מסרו: "הניסיון המתמשך של ממשלת הבלהות הזו לשים עצמה מעל לחוק ולהלך אימים על שומרי הסף מגיע לשיא חדש: הקואליציה מאיימת עלינו באנרכיה, כאחרוני המאפיונרים. למי קראם אנרכיסטים? נגיד זאת בבירור - זוהי סמכותו ואף חובתו של בית המשפט לפעול ללא משוא פנים מול חקיקה שפוגעת בעקרונותיה הדמוקרטיים של ישראל. חוק יסוד אינו חסין מפני ביקורת - וטוב שכך. הממשלה אינה מעל החוק, ואם היא תנסה לשים את עצמה מעליו, היא תפגוש בקיר הברזל של המחאה, ותתפרק לתוך פח האשפה של ההיסטוריה. חוששים מליל גלנט? עוד לא ראיתם כלום".

מ"מטה המאבק חופשי בארצנו" נמסר בתגובה: "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שהוקמה ומתקיימת כבר 75 שנה ברוח מגילת העצמאות. בית המשפט העליון נדרש מתוקף תפקידו לבטל כל חוק שפוגע בעקרונות היסוד האלה. מאמציו של נתניהו ושותפיו העבריינים ליצור כאוס מסוכן וחסר תקדים בישראל - ייענו במאבק אזרחי נחוש, שייתן גב עוצמתי לראשי מערכת הביטחון ולשומרי הסף כשיידרשו להגן על ישראל מפני מחריביה".

במכון זולת טענו כי "נראה שהממשלה התבלבלה וסבורה שההפיכה המשטרית הושלמה, כאילו לא היו הפגנות ענק במשך 35 שבועות וכל הצעות החוק הדיקטטוריות שלה חוקקו. כזכור, אחת מהצעות החוק המרכזיות של השר לוין, ח"כ רוטמן ושותפיהם, הייתה להעניק חסינות מוחלטת לחוקי יסוד מפני ביקורת שיפוטית. מן הסתם, אם על פי המצב המשפטי הנוכחי הייתה קיימת חסינות כזו, הרי שהממשלה לא הייתה נדרשת לקדם הצעת חוק בעניין".

לדבריהם, "במסגרת העולם ההפוך שלה, עוד טוענת הממשלה שמלכתחילה אסור לשופטים לדון בעתירות כי הן "בלתי שפיטות ומחוץ לגדרי סמכותו" של בג"ץ. כלומר, לא הממשלה והכנסת חרגו מסמכותן כאשר חוקקו חוק לא חוקתי ודמוקרטי, אלא השופטים חרגו מסמכותם כאשר קבעו דיון בעתירות וביקשו את תגובת הממשלה להן".

גם במערכת הפוליטית תקפו את התגובה. יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, טען כי ״נתניהו מוביל את מדינת ישראל למשבר חוקתי ולאנרכיה והכל למען האינטרסים האישיים שלו". חה״כ גלעד קריב:  ״לא די בכך שתשובת הממשלה רצופה סיסמאות פופוליסטיות והצגה מעוותת של התפתחות המשפט החוקתי במדינת ישראל, התשובה כופרת גם בסמכותו של בג"ץ לפסול חקיקה רגילה של הכנסת שפוגעת בזכויות יסוד, ובכך יש בה עדות ברורה שראש הממשלה, שר המשפטים ושותפיהם מאמינים בדמוקרטיה נוסח הונגריה ותורכיה שבה אין כל מגבלות על כוחו של השלטון והשליט".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בחריפות: "כמו שיודע כל מי שהיה בוועדת החוקה או במליאת הכנסת בזמן החקיקה - 'חוק ביטול עילת הסבירות' אינו באמת חוק יסוד. הוא לא חוקק כמו חוק יסוד, תהליך החקיקה שלו היה חפוז, רשלני, היסטרי ודורסני, המניעים מאחוריו פרסונליים והפרוצדורה פגומה לגמרי. מדובר בהצעת חוק פרטית שנוהלה בבריונות מוזרה, ואז הם כתבו  בראש הדף 'חוק יסוד'.  אם הממשלה מתייחסת כל כך ברצינות לחוקי יסוד, אז שבפעם הבאה תחוקק אותם כמו שצריך".