למעלה מ-1,037 אנשים נהרגו ברעידת אדמה קשה בעוצמה 6.8 שפקדה הלילה (בין שישי לשבת) את הרי האטלס שבמרוקו. ישראלים רבים שוהים כעת במדינה ודיווחו על האסון, אך ממשרד החוץ נמסר כי עד לשעה זו, לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו באירוע. 

"דלתות נפתחו ונסגרו מעצמן": מאות נהרגו ברעידת אדמה במרוקו
לאחר רעידת האדמה בטורקיה: תרחיש האימים שמאיים על איסטנבול

עוד הוסיפו מטעם המשרד, כי מרכז מצב והנציגות הישראלית ברבאט ממשיכים לפעול ליצירת קשר עם כלל הישראלים הנמצאים במדינה ולוודא את שלומם. כמו כן, לא ידוע כרגע מנותקי קשר ישראלים שנמצאים באזור האסון.

משלחת סיוע ישראלית של פיקוד העורף צפויה לצאת בקרוב למדינה, במטרה לסייע בהתמודדות עם האסון שפקד אותה. הודעות בנושא יצאו מטעמם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החוץ אלי כהן

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי "כרגע נערכים להכל. גם למשלחת חילוץ וגם להקמת בית חולים ומתן טיפול וסיוע רפואי בשטח. בשעות הקרובות יוחלט על היקף המשלחת ומה יהיו התחומים שלה בהתאם לבקשות המרוקנים  והנחיות הדרג המדיני".

"בעקבות אסון רעידת האדמה במרוקו, הנחה ראש הממשלה נתניהו את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור", נמסר מטעם לשכת ראש הממשלה. כמו כן, שלח נתניהו תנחומים לעם המרוקאי: "ראש הממשלה מסר כי עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

בתוך כך, חברת "מגנוס איתור וחילוץ", מסרה הנחיות לישראל השוהים באזור האסון: "יש ללכת בהקדם לנקודה ריקה בעיר, דוגמת כיכר גדולה או מגרש כדורגל, שאין סביבה מבנים ישנים, עצים ועמודי חשמל. ככל שהדבר מתאפשר יש לקחת עליכם דרכון, ארנק עם מזומן ופלאפון - לא אם הדבר כרוך בכניסה לתוך מבנה ישן".