לאחר מאמצים רבים, משרד החוץ הצליח ליצור קשר במהלך הלילה עם כלל מנותקי הקשר הישראלים, באזור רעידת האדמה הקשה שפקדה את מרוקו במהלך סוף השבוע. דובר משרד החוץ ליאור חייט שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל בנושא. 

מעל ל-2,000 קורבנות באסון במרוקו: מנותקי הקשר הישראלים אותרו
משלחת חילוץ צפויה לצאת מהארץ, נתניהו: "מחזק את ידידנו ממרוקו"

"אתמול, קרוב לחצות, יצרנו קשר עם אחרון המנותקים. היו כמה אתגרים, גם הנושא של התקשורת, אבל גם נושא של שבת, עד שלא יצאה השבת לא יכולנו להגיע אל אלו ששומרים שבת ועל חלקם גם לא ידענו בגלל שהמשפחות שלהם לא עדכנו אותנו עד שיצאה השבת פה בארץ", סיפר. 

הוא התייחס לסיוע שמציעה ישראל למרוקאים: "הצענו סיוע מכל סוג שהוא, כרגע המרוקאים עדיין עומדים את הנזק שלהם. אבל גם שר החוץ אלי כהן וגם השגרירות שלנו במרוקו העבירה מסר שאנחנו מוכנים לעזור". עוד הוסיף בסוגיה: "אני חושב שזו לא החלטה רק של ישראל, יש משלחות מכל העולם, היו הרבה מדינות ששלחו מסרים שהן מוכנות לעזור, עדיין לא קיבלו תשובה. אני חושב שזה שילוב שהם עדיין לא יודעים לבדוק כמה עזרה הם צריכים".

חייט הזכיר את הסיוע הישראלי במהלך השנים למדינות השונות: "ישראל מציעה סיוע לידידותיה בזמן צרה בכל עת שאנחנו יכולים, לאחרונה היינו ביוון, קפריסין וטורקיה, ובעבר היינו בהאיטי ובברזיל. אני חושב שזה חלק מלהיות קהילה בינלאומית".

אפשר לעמוד את האסון? 
"ההערכות שאנחנו שומעים זה פרטים ראשונים בלבד. לא לכל האזורים הגיעו עד לאתמול בלילה. אני מניח שב־24 השעות הקרובות תהיה תמונת מצב יותר מדויקת במרוקו ואני מניח שהם יוכלו לעמוד את הצרכים שלהם בצורה יותר טובה כך שאנחנו נוכל לעזור להם".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון, 103fm.