ח"כ אליהו רביבו מהליכוד שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM לקראת הדיונים ביום שלישי הקרוב בעתירות לבג"ץ על ביטול עילת הסבירות: "לא ריאלי להניח שבג"ץ חלילה יפסוק באופן שימשיך את הקרע", אמר.

כ-3000 צועדות וצועדים בצעדת הצפון: "מצביעים ברגליים נגד הטרלול"

עוד ציין, לאחר התבטאויות שעוררו סערה משני צידי המחנה: "אני מצר על כל השיח הזה בכלל, ואני סמוך ובטוח שחלילה וחס לא יובילו אותנו למצב כאוטי יותר ממה שאנחנו נמצאים. ולפיכך אני מצפה מחברי לא להגיב באופן ריאלי לשאלות לא ריאליות. לא ריאלי לא לציית לבג"ץ, בדיוק באותה מידה להניח שבג"ץ יכריע באופן שיעצים את הקרע שאנחנו מנסים לאחות אותו. אני משוכנע בכל מעודי ששופטי בג"ץ הם אחראים, הם מתונים, והם מבינים את ההשלכות של פסקי דין תקדימיים, והם לא יפלו לאותן מלכודות שאנשי המחאה טמנו להם". 

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בכל הנוגע להגעה אפשרית להסכמות, חשף לטענתו: "נאמר לי באופן מפורש כבר בתחילת אוגוסט על ידי אנשי המחאה, על ידי חלק מאנשי המחאה ועל ידי חלק מהאנשים הקרובים ביותר לאנשי האופוזיציה, 'אין שום היגיון שתנסו להמשיך להגיע אתנו להסכמות כי מה שתנסו לא נסכים. אנחנו תולים על הכול בצ'אנס שלנו למרי אזרחי עם פסיקת בג"ץ, שתלנו לכם מלכודת ואתם ובג"ץ תיפלו בה', זו השאיפה שלהם. זו תכנית נפשעת ואנרכיסטית". 

באותו נושא, הוסיף: "ראש הממשלה עובד ימין ולילות רק כדי להפסיק את כל המצב הזה. הרפורמה היא לא המנוע של הקרע הזה. המחאה נמשכה גם כשנתניהו הפסיק את הרפורמה במשך שלושה חודשים. עם כל הצניעות, אני חבר כנסת פעיל ומעורב, בין היתר בנושא הרפורמה, ראש הממשלה עצר באופן מוחלט את קידום החקיקה בנושא הרפורמה, עצר לגמרי. לא ניהלו אפילו דיוני ביניים. אני מוכן להתעמת עם העובדות, לא עם שמועות. הדיונים בכל הנושא של הרפורמה, נעצרו באופן טוטאלי ומוחלט מהרגע שנכנסו לבית הנשיא. המחאה הייתה באה לעולם גם אם הרפורמה לא הייתה באה לעולם. חשוב רגע שנבהיר את זה. עם ישראל צריך לדעת את האמת. אני לא חבר בוועדת חוקה, אבל אני יושב בוועדת חוקה. אבל כמי שכתב את המתווה להרכב לבחירת שופטים, היחיד שהאופוזיציה והקואליציה הסכימו לה, אני יודע". 

לשאלת המראיינים, האם הוא קורא לראש הממשלה לעצור עכשיו, ענה: "אני לא מתכוון להתערב לראש הממשלה בהחלטות העקרוניות שלו. אם אני הייתי ראש הממשלה, הייתי חושף בפני עם ישראל את האמת האמיתית. הייתי קודם כל מספר לעם ולעולם את האמת שהייתה במחשכים. הייתי מראה לכולם את הכל, הייתי מביך את כל ראשי המחאה ואנשי האופוזיציה, הייתי מכנס את חברי לקואליציה ומשכנע אותם שלאור העובדה שהרפורמה הכל כך צודקת הזאת הגיעה באופן שגוי ולאור העובדה שבתודעה הישראלית והתקשורתית, ראשי המחאה ניצחו את המערכה הזאת. נכון יהיה לקדם את הרפורמה עקב לצד אגודל, וזה אחרי שאני אחוקק חוקים שיגנו על הפרט".
  
סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM