בפתח השבוע הדרמטי שבמהלכו יתקיים הדיון בבג"ץ בעתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות, הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבה השבועית. במהלך הישיבה, צפוי להתקיים דיון בסוגית הרפורמה בתחבורה הציבורית, שהציגה לאחרונה שרת התחבורה מירי רגב

השינוי הדרמטי של מירי רגב ברפורמת התחבורה הציבורית
רגב וסמוטריץ' חשפו רפורמה בתחבורה הציבורית: כמה אנחנו הולכים לשלם?

מספר דקות לפני תחילת הישיבה, הצהירו השרים גלנט, ארבל וגמליאל כי הם מתחייבים לציית לכל פסיקה של בג"ץ בנושא. לעומת זאת, חלק אחר מהשרים נמנע מכך. 

השרים ישראל כ"ץ, איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו, נמנעו מלהשיב לשאלה הזו. שר התקשורת שלמה קרעי ביקש להפנות את העיתונאים לבג"ץ, בעוד שהשר גולדקנופף טען כי "נחליט ביחד". 

מוקדם יותר, עו"ד אילן בומבך, מי שצפוי  לייצג את הממשלה ביום שלישי הקרוב בדיון בבג"ץ בנוגע לעתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות, ביקר בחריפות את אופן ההתנהלות של בג"ץ: "מתי פסלו חוק יסוד במדינת ישראל? מתי פסלו חוק יסוד במדינה דמוקרטית אחרת? כל מדינה. זה פשוט הזיה, לבוא ולפסול חוק יסוד".

"ואת זה היועצת המשפטית לא מוכנה לייצג? זה תיקון של סעיף 15 ד' לחוק יסוד השפיטה, שבא ואומר שבהחלטות מאוד מסוימות של ממשלה ושרים, בנושא הסבירות, אל תתערבו. אם תבדקי כמה פעמים פסלו רק על סמך עילת הסבירות, אין הרבה פסיקות כאלה, בעיקר השתמשו בעילת הסבירות עם הרבה עילות נוספות", הוסיף. 

בתגובה, תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מברך את השרים גילה גמליאל, משה ארבל ויואב גלנט על ההתייצבות החד משמעית לצד שלטון החוק. לא ייאמן שיש בכלל דיון אם הממשלה תציית או לא תציית לפסיקת בג״ץ".