תמונתו של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס הופצה היום (ראשון) ברשת כשהוא במדי נאצים בדמות היטלר ובשילוב צלבי קרס ודגל המפלגה.

בן גביר במתקפה על היועמ"שית: "אוחזת בגרוני ומנסה להלך אימים"
יסנדל את בג"ץ? נתניהו שוקל להודיע על קידום מתווה הנשיא לפני הדיון בשלישי | פרסום ראשון

לאחר בירור של השב"כ נמסר כי "מבדיקות שבוצעו ביחס לפרופיל שבאמצעותו פורסמה היום תמונתו של האלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז במדים של נאצי, מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים".

כמו כן, נציין כי בשב"כ כבר זיהו בעבר מקרים נוספים בהם גורמים עוינים בעיקר מאיראן ניסו ללבות את השסעים הפנימיים בתוך ישראל.

ברשת החברתית טוויטר צייצה אותה משתמשת חשודה את התמונה של מפקד הפיקוד וכתבה: "יהודה פוקס הוא רודן ודיקטטור שמפעיל אמצעים דיקטטורים כדי להשתיק מי שיפרסם ביקורת נגדו". הפוסט כבר הוסר מהרשת, אך הועבר לבדיקת המשטרה והפרקליטות שלא מצאו היבט פלילי בפרסומו.

בתגובה, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו דורש בדיקה וחקירה בעניין הציוץ. "ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההסתה ונותן גיבוי מלא למפקדי צה״ל", הוסיפו.

ח"כ אביחי בוארון הגיב: "הזדעזעתי לראות את הפוסט בו מוצג אלוף פיקוד מרכז בדמותו של הצורר הנאצי היטלר ימח שמו וזכרו. כל אזכור וקישור של גורם ישראלי כלשהו עם הצורר הנאצי ימ"ש הוא בזוי וראוי לכל גינוי. אותה גברת שעשתה זאת במידה והיא בריאה בנפשה צריכה להיחקר ולעמוד לדין - גם לחופש הביטוי יש גבולות".

עוד הוסיף: "ראוי לציין בהקשר זה - אתמול השוותה מובילת מחאת השמאל הקיצוני הגברת ברסלר, את שרי ממשלת ישראל לנאצים. זאת אינה הייתה פליטת פה. כאמור, כל השוואה של יהודים, ודאי שרים בממשלת ישראל לנאצים, היא חמורה ואין לעבור עליה לסדר היום. כל שימוש במוטיבים של השואה פוגע בזיכרון השואה ופוגע בששת מיליוני הקדושים שנטבחו בה. גם כאן יש להעמיד את גברת ברסלר לדין - כאמור, יש גבול לחופש הביטוי. בשולי הדברים: חמור מאד שעד לרגע זה לא שמענו גינוי לדברים מראשי האופוזיציה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גינה את הפוסט וצייץ בחשבונו: "מחזק את האלוף יהודה פוקס ולוחמיו מול ההתקפה הארסית והמרושעת כלפיו וכלפי צה״ל כולו".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]