שר התקשורת שלמה קרעי שלח היום (ראשון) מכתב לחברי מועצת תאגיד השידור 'כאן' בו הוא טוען ל"הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני הערוץ, כפי ששודרו ופורסמו לאחרונה, שלטענתו "עולה מהן כי הערוץ עובר על חוק השידור הציבורי באופן בוטה".

התאגיד על הכוונת, הרשות השנייה תיסגר: התוכנית הנפיצה של השר שלמה קרעי
"לא אאפשר זאת": השר קרעי הטיל מכה חדשה על התאגיד

בתגובה, ארגון העיתונאים והעיתונאיות תקף את השר קרעי ומסר: "לשר התקשורת יש כנראה הרבה זמן פנוי, כי נראה שהוא מקדיש אותו בעיקר לחיטוט בפרופילים של עיתונאי תאגיד השידור בטוויטר, ולחקירה מעמיקה של כל תכני תאגיד השידור הציבורי, במטרה ליירט את התכנים שאינם לרוחו. מהמכתב ששיגר להנהלת התאגיד עולה ריח חריף של רדיפה. קרעי שוב חורג מסמכויותיו ומנסה להתערב בתכני תאגיד השידור הציבורי, כאילו היה אחרון הקומיסרים".

לדבריהם, "כווננתיו של השר ברורות: לפגוע בכל דרך בעצמאותו ובחירותו של השידור הציבורי.  אנו קוראים למועצת תאגיד השידור לדחות את הפניה ולהודיע לשר קרעי כי לא תקבל כל צנזורה על תכני השידור הציבורי, ושל התקשורת בכלל".

מהתאגיד נמסר:  אין לראות במכתב חסר התקדים ששלח שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אלא איום של ממש לפזר את מועצת תאגיד השידור, להחליף את הנהלתו ולהשתלט על הארגון ותכניו. כל זאת רק משום שתאגיד השידור אינו מתיישר עם הקו שמבקש השר להשליט על התקשורת הישראלית. לא נירתע מול האיומים. נמשיך בעבודתנו במקצועיות, גיוון דעות וניקיון כפיים. תאגיד השידור הישראלי, זכה בחודשים האחרונים בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור, והיקפי הצפייה והאזנה בכל הפלטפורמות שלו, שממשיכים לעלות כל העת בעקביות - מדברים בעד עצמם".