ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליח היום (ראשון) לעורר את זעמם של רבים לאחר שבמהלך דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעת השר פרוש על היערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה הקרוב, אמר ראש הממשלה כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו".

סערה בתקשורת החרדית: ההודעה של נתניהו שהוציאה אותם משלוותם
"הקב"ה לא תמיד הגן עלינו על אדמת אירופה": נתניהו במסר לנוסעים לאומן

חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר התייחס לדברי נתניהו, ואמר: "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים, חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה 'תכניות ההצלה'", והוסיף כי "כידוע מספר 'מן המיצר' של הרב וייסמנדל וספרי היסטריונים רבים כמו שבתי בית צבי, ש. תמיר ו'כחש' של בן הכט ועוד. חלק מהציונים אף קראו ליהודי הגטאות: 'אבק אדם - שילכו לגורלם'". 

"גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי", הוסיף. "רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד". 

בהמשך, אמר: "לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. ה'גנרלים' לשעבר 'המורדים' היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים. מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם". 

"בתקופה שהטרור משתולל והרחובות בוערים צריכים להתפלל לשומר ישראל. אם לא זכות שומרי התורה, מזמן הייתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון. שומר ישראל ישמור שארית ישראל, האומרים שמע ישראל", קרא.

בתגובה לדברי אייכלר, שר החינוך יואב קיש קרא לו לחזור בו מדבריו, ואמר: "אני קורא לח"כ אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שהוא כתב. כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת".

גם חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה לדברי הרב אייכלר וכתבה: "יש דברים שצריך להביא בדיוק מילה במילה - זה הטקסט הכי אנטישמי ואנטי ציוני שקראתי בעת הזו והוא יוצא מחבר הממשלה הזו - ח"כ הרב ישראל אייכלר על דברי הבורות של נתניהו. גם בלי הפיכה ובלי החורבן שהם ממיתים עלינו, אין זכות קיום לקואליציה וממשלה שאלו חבריה. אין שום הסבר שיוכל לאפשר טקסט גזעני וחולני שכזה".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה לדבריו של אייכלר: ״אותו 'משטר חילוני' הם אותם אנשים ציונים, מיטב בנינו ובנותינו שלחמו ונלחמים יום יום למען הגנה על המולדת תוך סיכון חייהם. חבל שבמקום משטר חילוני קיבלנו משטר חולני. הקואליציה המשיחית, חרדית והאנטי ציונית שמובילה את מדינת ישראל לאבדון חייבת להתפרק, הגיע הזמן לקואליציה ציונית וליברלית מקיר לקיר״.