לאחר שיו"ר סיעת יהדות התורה וסגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר תקף אמש את הודעת האזהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוסעים לאומן והאשים את הציונים בהתנכרות ליהודים, הגיעו התגובות והתקיפות מצד חברי הקואליציה.

ח"כ אייכלר נגד נתניהו: "הקב"ה הגן מהתבוללות המשטר הציוני"; קיש: "תתבייש"
סערה בתקשורת החרדית: ההודעה של נתניהו שהוציאה אותם משלוותם

שר החינוך יואב קיש כתב: "אני קורא לח"כ אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שהוא כתב. כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת".

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס רשם בפוסט בפייסבוק: "פנייה פתוחה לח״כ אייכלר, ערב השנה החדשה. חודש של סליחות לכל עדות ישראל. אני שואל אותך, ח״כ אייכלר: איזה צורך היה בפרסום הטקסט שלך אתמול בערב? אנחנו מכירים הרבה מאוד שנים. ‏אורח החיים שלנו שונה, זה לא סוד. תמיד אמרתי ואני אמשיך לומר: אני יהודי, ציוני, ישראלי. בדיוק בסדר הזה. בדיוק! ח״כ אייכלר, הציונות נולדה מהיהדות. הישראליות נולדה מהציונות. זה הסדר הנכון. זה המשותף בין כל היהודים בארץ. תרצה בכך, או לא. ח״כ אייכלר, ערב השנה החדשה וערב היום הקדוש ביותר ליהדות, יום הכיפורים. אני מבקש ממך ומפציר בך: חזור בך, חזור בך מדברי הבלע שלך נגד התנועה הציונית המפוארת. נגד התנועה שאני גאה, שמח ונרגש בכל יום בחיי, שאני חלק ממנה".

סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר פרסמה בטוויטר: "דבריו המצערים של חברי חה״כ אייכלר חוטאים למהות היהדות. התלאות הרבות שעבר עמנו הוכיחו כי רק במדינה עצמאית ישגשגו גם היהדות וגם העם היהודי. כן, יש מלחמות וכשלונות ומחלוקות ״אבל אלו לא סתם קוצים״, כפי שכתב סגן אוריאל פרץ ז״ל, ״אלו קוצי ארץ ישראל״".

כזכור, אייכלר אמר כי "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים, חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה 'תכניות ההצלה'", והוסיף כי "כידוע מספר 'מן המיצר' של הרב וייסמנדל וספרי היסטריונים רבים כמו שבתי בית צבי, ש. תמיר ו'כחש' של בן הכט ועוד. חלק מהציונים אף קראו ליהודי הגטאות: 'אבק אדם - שילכו לגורלם'". 

בתוך כך, גם באופוזיציה לא נותרו אדישים לדבריו של אייכלר. ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי אמר בשיחה למעריב: ״גם אני איש מאמין אבל גם ציוני אדוק. לאורך כל הדורות היו יהודים ובדורות האחרונים יהודים ציונים שהצילו חיים ומצילים חיים מדי יום. יש משהו כפוי טובה בלחיות במדינה הזו בחסות הציונות שהקימה את המדינה הזו ולתקוף אותה. אני שמח שיש לימוד תורה בארץ ואני גאה בו, אבל צריך לזכור שזה קורה בזכות החיילים והלוחמים ששומרים גם הבוקר על הגבולות. כך זה היה לאורך כל הדורות. גם בתקופת השואה היו לוחמים יהודים במחתרות והם מופת יהודי ציוני".

ח"כ אלון שוסטר אמר ל"מעריב" בתגובה לדבריו של אייכלר: "דבריובלתי מקובלים על הדעת וחבל שבכלל באו לעולם. ובכלל, הניסיונות לקשור בין זוועות השואה לאירועים אקטואליים - אומללים ואין להם מקום. מקווה שח"כ אייכלר יחזור בו".

"לגבי ההידברות: סיעת המחנה הממלכתי הייתה הראשונה לקרוא להידברות ומעולם לא חדלה לחתור להגיע להסכמות רחבות לטובת מדינת ישראל", הוסיף, "יו"ר המחנה הממלכתי הביע בכל הזדמנות את נכונותו להגיע למתווה הסכמות ככל שהוא יעמוד בעקרונות שהציב כבר בתחילת הדרך, תהיה לקואליציה כוונה מוכחת ומעשית ושהקואליציה תעמוד מאחוריו לצערנו, האפשרות לאמץ את המתווה טורפדה על ידי רה"מ והקואליציה שלו, שוב הוכח שנתניהו שבוי בידי קיצוניים. אני מאמין שאם תהיה הזדמנות נוספת בעתיד להביא להסכמות רחבות - אנחנו נהיה שם".