בן כספית וינון מגל שבו היום (שני) לאולפן השידור ב-103FM והתווכחו על הנושאים הבוערים על סדר היום המדיני-פוליטי, ביניהם דריסת המפגינים באיילון והתבטאותו של רה"מ בנימין נתניהו באשר לנוסעים לאומן שעוררה סערה

דריסת המפגינים בכביש איילון: הנהג הדורס שוחרר לביתו
רכב פגע במפגינים בנתיבי איילון, בת 25 נפצעה קל | צפו בתיעוד הדרמטי

ינון פתח ותקף: "לא סופר אתכם ממטר, לא לזימי, ולא רוטמן, ולא יגאל עמיר, לא רואה אתכם ממטר. אתם כל כך צבועים. איפה הציוצים שלכם על הדריסה שהתבררה כטעות? על יהודה פוקס נאצי שהתברר כבוט איראני? אתם מדברים על תקשורת? על פייק?" 

בן השיב לו: "אני מתנצל בפני הדורס, דרסת אמנם, אבל זה נורא שאנשים חשבו שדרסת כשחשבנו שדרסת. זה לא התברר כטעות, החקירה בעיצומה. הסרטון בו אומרת נועה רוטמן נכדתו של רבין, שהיא בכלל לא מדברת על ערפאת אלא על קלינטון, זו לא המצאה של ינון, זה הופץ עוד קודם על ידי יאיר נתניהו. אני לא מאמין שאתה מעלה דבר כזה ביודעין. אני אומר את זה בלי ציניות. זה רץ ועלה, ואם כל חטאת זה יאיר נתניהו שמפיץ את זה לפני שנים. הסיפור של היום לאייכלר. מה שנתניהו פרסם אתמול אמת לאמיתה, לראשונה מזה זמן רב שאין ציוץ של נתניהו שאין בו אף שקר". 

ינון: "נעשה האזנה מודרכת. ברשת הופיע ציוץ של תורת לחימה עם הווידאו של רוטמן. יש לו שני חלקים, רוטמן קוראת לערפאת דוד יאסר למרות שהיא מכחישה. ואחר כך הדביקו חלק שני בו היא לא מדברת על ערפאת אלא על קלינטון, רק שיהיה ברור שעל הדוד יאסר היא אמרה. היא דיברה על יאסר ערפת, ואחרי היא אמרה מקסים ומישהו בישל את זה וזה היה על קלינטון, זה היה לא בסדר. הכל בסדר, אנחנו יכולים להמשיך הלאה? ביום אחד שקמה ברסלר קוראת לנו נאצים, קוסטה בלאק אומר שאנחנו יותר גרועים מהנאצים, על הדריסה שמישהו עשה טעות עשו כותרות וציוצים, אסון ופיגוע דריסה וניסיון רצח. בסוף התברר שזו הייתה תאונה. אתמול לקחו ציוץ של בוט איראני, זה חשבון עם 340 עוקבים, ישר לפיד וכל המקהלה מצייצים, כשבוט עם 340 עוקבים, לא שקמה ברסלר שגנץ ולפיד מפחדים ממנה. כל אלה מגדפים אותנו. עושים כותרת ונהיה סרט בתקשורת הישראלית". 

בן: "כן, היא תיארה את יאסר ערפאת איך שהוא הגיע, אבל היא לא קראה לו מקסים. מישהו בישל את זה וזה לא אני. מצד שני נועה רוטמן לא חיבקה אותו, לא מצאה חבר בבית הלבן, לא התפרכסה איתו כמו נתניהו. היא הייתה ילדה קטנה וסיפרה על ההתרשמות שלה. זה כמעט מצחיק כמו להגיד התבלבל לו בין הגז לברקס. כל השופרות ומכונות הרעל רדפו במשך שבועות וחודשים אחרי חשבונות פייק, כשעלה הציוץ הזה גם אני חשבתי שזה אותנטי. זה עדיין סיפור, מדהים שהאיראנים מנסים ללבות את הדבר הזה. יאיר נתניהו משווה את הקיבוצים לנאצים, אבא שלו שותק, את המשטרה לגסטפו, אבא שלו שותק. אני חייב לחזור איתכם לסיפור הענק של אתמול והיום, קריעת המסכה מאחורי הממשלה לכאורה ימין על מלא הזו. אייכלר, חבר כנסת מרכזי ביהדות התורה, שמגיב על דברים נכונים שאומר נתניהו כדי לנסות למנוע מהמטורללים ביותר לנסוע עכשיו באומן. איזו התקפה מטורללת של חבר בקואליציה על הציונות. בור ונבער ועם הארץ, שטוף שנאה. אתה לא מתבייש? אני מתאפק, אני רוצה לומר פה מילים שאני אצטרך להתנצל עליהם. הוא משמיץ את לוחמי כיפור? לכבודו של הדבר הזה, החפץ הזה, הדבר ההזוי והבזוי הזה שמכהן כסגן יו"ר הכנסת, זו הקואליציה שלך מר מגל". 

ינון: "אני שמח לשמוע שאתה מתרגש מהדברים, אייכלר הוא בעלז, חפרת בוקר בוקר על בלעז שרצו ללמוד ליבה ונתניהו לא אפשר להם ונתן להם כסף מבלי ללמוד ליבה. פתאום אתה מתהפך על בעלז ובושה לממשלה. נתניהו היה יכול לדייק יותר את האמירה שלו לגבי הקב"ה. אנחנו לא עושים חשבונות של הקב"ה, הוא לא עובד אצלנו. שיהיה ברור. אנחנו עובדים אצלו".

כספית מיהר להגיב לדבריו, ואמר: "ינון הוא בעצם חרדי מחופש. הוא חושב שישועת השם כהרף עין".   

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM