מחר (שלישי) כצפוי, יתכנסו 15 השופטים לדיון בנוגע לעילת הסבירות. בן כספית ופרופ' אריה אלדד דנו על כך ב־103fm עם פרופ' משה כהן אליה, מומחה למשפט חוקתי, אשר פרש את משנתו בנושא.

מקום לגישה מתונה? צפירת הרגעה נשמעה מצד הממשלה בעניין פסק הדין בבג"ץ | דעה

לדבריו: "אני חייב לומר שלא הייתי אומר שבשום מקרה, סיטואציה, סמכות לבג"ץ, כי יכולים להיות מקרים מאוד חריגים. מביאים תמיד את המקרים המאוד קיצוניים האלה כשאתה נמצא באקלים של חרדה, זה חלק מהבעיה של עליית הקיטוב. לדעתי מה שצפוי לקרות עוד חודשיים הוא שינוי משטרי במדינת ישראל, לא פחות מזה".

עוד הוסיף בהמשך דבריו: "אהרן ברק העביר אותנו מדגם של דמוקרטיה פרלמנטרית לדגם של דמוקרטיה חוקתית. מה שאנחנו עתידים לראות זה מהפכה שהיא מעל החוקה, ומעוררת את שאלת היסוד מי הריבון במדינה. מה שאתה רואה עכשיו זו בדיוק הבעיה של המהפכה החוקתית של ברק, מה שצריך לעשות, וברור שזה מה שצריך, זה לקבוע את חוק יסוד החקיקה. עד שזה לא יעשה יש הצדקה של התערבות של בית משפט במקרים מאוד קיצוניים".

בסיום דבריו סיכם: "הליך החקיקה בעבר לא היה בסדר, ובאמת בג"ץ לקח לעצמו יותר מדי כוחות, השאלה מה עושים מכאן והלאה. אתה חייב להסדיר בצורה שונה את חוקי היסוד. הסיבה שלא מצליחים זה לא כי אין פתרונות, אין אמון. כל עוד האמון לא יבנה מחדש לא יצליחו אף פעם להגיע להסכמות".