מאז הקמת ממשלת הימין בינואר לא חסרו אמירות של חברי הקואליציה, בעיקר מהליכוד, שהקפיצו את דעת הקהל הציבורית, עוררו מחלוקת וביקורת - ואף אילצו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות פעם אחר פעם את דבריהם. בולטת בעניין זה ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), שרק על אמירותיה אפשר לכתוב פרק שלם.

לכבד כל פסיקה? רגע לפני הדיון ההיסטורי בבג״ץ: זה מה שהציבור חושב | סקר 103FM
מבקרים אצל הנשיא: נציגי הדבוראים ומועצת הדבש נפגשו עם הרצוג ורעייתו

רק אתמול, בהתייחסות לדבריו של ראש הממשלה על הקב"ה והנוסעים לאומן בראש השנה, אמרה גוטליב: "אדוני ראש הממשלה, תמיד מהדהדים בי דבריו של אבי החכם - אסור לעשות חשבונות של ריבונו של עולם, גם לא אתה. איפה היה הקב״ה ולמה קרה כך, זה לא בידיעתך. היועצים מלשכתך שהוציאו בשמך הודעה כזו לא היו עובדים אצלי דקה".

ימים קודם כתבה גוטליב בחשבון האיקס שלה, בהקשר לניסיונו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לצמצם תנאים מיטיבים לאסירים ביטחוניים: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים. כל הדיפסטייט נגד השר בן גביר. כל הכבוד לך איתמר על משילות ימין".

טלי גוטליב בביקורת על השיח סביב המגדר. באדיבות מתן וסרמן (צילום :מתן וסרמן)

גם חברתה למפלגה, שרת התחבורה מירי רגב, תקפה את השב"כ וזה קרה לפני כמה ימים, לאחר התקרית בין הנהג שלה למאבטח. "במקום להגן על שרים, שב"כ תוקף אותנו", האשימה רגב בראיון לערוץ 14, והוסיפה: "ביקשתי מראש השב"כ לתחקר את האירוע - אני בטוחה שהם יטייחו אותו כמו שהם מטייחים כל דבר. תבין מה קורה פה - המהפכה מחלחלת לתוך השב"כ".

נגד ח"כ ניסים ואטורי, גם הוא מהליכוד, ביושבו כסגן יו"ר הכנסת, נטען על ידי ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כי הוא הפריע לו לנאום במליאה. טיבי גם התלונן על ההודעה לעיתונות שהוציא ואטורי, שלפיה הוא "העמיד את המחבלים במקומם".

למתקפה משולבת "זכה" לאחרונה אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, משני חברי קואליציה. ח"כ אביחי בוארון מהליכוד אמר עליו "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים", בעוד ח"כ לימור סון הר־מלך מעוצמה יהודית כינתה אותו "מגבה מחבלים". גם את שתי האמירות האלה גינה נתניהו.