15 שופטי בית המשפט העליון התכנסו הבוקר (שלישי) לדון בשורת העתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות. שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, התייחס היום בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM לדיון החשוב ואמר כי "מכינים את התשתית לסיפור הנבצרות, וזה הדבר המסוכן ביותר". קרעי הבהיר בהקשר זה כי "לא נכבד החלטה להוציא את נתניהו לנבצרות".

רוטמן לשופטים: "אתם בניגוד עניינים"; חיות: "אנו עוסקים באינטרסים של הציבור"

"אנחנו מתווכחים עד כמה בית המשפט זקוק לאיזונים ובלמים. בזה שהוא פוסל חוקים של הכנסת הוא בא ואומר שהוא יהיה רשות העל? זה הופך את מדינת ישראל ממדינה יהודית דמוקרטית למדינה לא דמוקרטית בעליל", אמר קרעי בפתח דבריו.

עוד הוסיף: "בעיניי כשבית המשפט נותן לעצמו סמכויות בלתי מוגבלות בלי איזונים ובלמים זה דבר שצריך לזעזע את האמות והסיפים. נעשה כל שנדרש בכדי לתקן את זה בכל דרך שאפשר - הכל בכדי שהמדינה שלנו תישאר יהודית ודמוקרטית. אגב, המלחמה היא לא רק על הדמוקרטיה, היא גם על המדינה היהודית. הם פוסלים כל דבר שקשור היהדות. מאפשרים לעיריית תל אביב לצאת נגד מיניינים, והיועצת המשפטית לממשלה לא מאפשרת לנשים דתיות לרחוץ לפי אמונתן. היית מעלה על דעתך שבמדינת ישראל יש דבר כזה? הם רוצים לשמר את זה שלא יהיה ייצוג לציבור במדינה הזו".

על היועצת המשפטית לממשלה אמר: "היא שחקן אחד בתוך קליקה. הם יודעים שבציבור הם אבודים, אין להם רוב בציבור ושהכוח יהיה לא באופן דמוקרטי. הם מכינים את התשתית לסיפור הנבצרות, וזה הדבר המסוכן ביותר. הם רוצים שליועצת המשפטית לממשלה תהיה את הסמכות להגיד לראש הממשלה ללכת הביתה".

השר קרעי המשיך בביקורת שלו נגד מתנגדי הרפורמה המשפטית, ואמר: "מרוב שהם מדברים על עריצות הרוב הם רוצים להפוך את זה לעריצות המיעוט. בזה הם מאמינים. הם רוצים שהשלטון ישאר בידיים שלהם לנצח נצחים בכל דרך - דרך התקשורת, האקדמיה, החרמות, וההכפשה של ישראל ברחבי העולם - הם הולכים ומסלימים, הם מבינים שהממשלה הזו מתפקדת והיא תמשיך לעוד וחצי שנים".

כשנשאל כיצד הם יתמודדו עם המצב השיב: "הממשלה הזו תמשיך לתפקד, היא תמלא את ימיה ותעשה הרבה דברים זה קורה. גם דמוגרפית אין להם חזון ותוכלת, המחנה הלאומי הולך ומתחזק, והם מנסים להשליט כאן שלטון אנטי דמוקרטי, ולא יהיה אפשר להכיל אותו. אם היועצת המשפטי ללמשלה חושבת שהיא תגיד לראש הממשלה נתניהו לך הביתה אז הם חיים בסרט, זה חלום באספמיה. אנחנו מדינת חוק, ואתם לא מעל החוק. זו מדינה דמוקרטית. מאיפה בית המשפט נותן לעצמו סמכויות, איפה זה כתוב בחוק? מה יקרה עם בג"ץ יגיד אין יותר בחירות בישראל, הבחירות יתקיימו רק בתל אביב, מה אז? יהיה אפשר להגיד בסדר, אנחנו קורעים ברך ומשתחווים? יהיה אפשר לקבל את זה? למה אפשר לקבל הכרעה שראש הממשלה יצא לנבצרות? גם בית המשפט במדינה דמוקרטית הוא לא מעל החוק. משבר חוקתי זה מילים מכובסות. זה לא משבר חוקתי זה תוהו ובוהו".