הקבינט המדיני-ביטחוני קיים דיון בהערכת המצב לקראת חגי תשרי. במהלכו הוחלט כי יתקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים, עד אז לא יחולו שינויים.  

במהלך הדיון אמרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי "ההוראה חלה גם על האסירים הפליליים וגם על הביטחונים. בגלל הרגישות של הביטחוניים זה תמיד היה נידון על ידי הקבינט", בתגובה השיב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר כי "מדובר רק באסירים ביטחוניים - כנראה שלא קראת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

היועמ"שית השיבה לדבריו: "אתה ממש חייב להאמין לי שקראתי את החוק. זה פרשנות זה שאפשר לאשר פחות או יותר (ביקורים). מכיוון שזה בעל משמעות משמעות ביטחונית ומדינית אז זה נידון בקבינט ולא בהחלטת שר הבל"מ.  הכללים לא גוברים על החוק. זה מחייב". בן גביר ענה: "זאת המלצה ואת יועצת. את לא קובעת ואני לא רוצה לפגוע בך.  אבל תקראי את החומר. יש פקודה כללית ופקודה ספציפית, וספציפית גוברת על הכללית. בכל מקרה מה שאת אומרת כאן מבחינתי זה רק המלצה. זה לא מחייב, זאת המלצה.  אבל הסיפור כאן זה לא את, אלא ראש הממשלה.... נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים. עם כל הכבוד לכל הגורמים המקצועיים שנמצאים כאן, אנחנו נבחרנו לממש מדיניות".

בשלב זה התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ואמר כי הדיון יערך לאחר החגים. בתגובה, השיב בן גביר: "הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן.... תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה. שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או ניסיונות פיגוע ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות".

נתניהו השיב: "נדון בזה בדיון אחרי החגים". בן גביר הוסיף וטען כי "ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה.   כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה...הגענו לרגע שצריך להכריע".