על רקע היום הדרמטי בבג"ץ: יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM, והתייחס להשתתפותו בדיון הדרמטי בבג"ץ. "ניסיתי להגיד דברים חשובים, אבל הייתי מוותר לגמרי על היום הזה, ומעדיף שבית המשפט לא היה מנהל דיון בתוקפו של חוק יסוד ומקבל את העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה. אתה רוצה כוח מוחלט לבית המשפט?", ציין. 

סולברג עקץ את נציג היועמ"שית: "חושד שאתם לא חוששים לדמוקרטיה"
המתנגדים מול התומכים: מה חושבים המפגינים מחוץ לאולם ביהמ"ש על הדיון?

כספית השיב: "לא, לכן צריך איזונים". על כך ענה רוטמן: "אם בית המשפט יכול לבטל את חוקי היסוד, שאחרי דיון ותהליך ציבורי מגבילים את סמכותו שלו, מה זה אם לא כוח מוחלט? אני מתנגד מאוד שיהיה כוח מוחלט לכנסת ולכן אני חושב שהכנסת חייבת לקבל את אמון הציבור אחת לארבע שנים".

הוא המשיך בביקורת כלפי שופטי בית המשפט העליון: "אינני יודע מה משפיע על השופטים, אני יכול להגיד לך שמה שהטריד אותי מאוד מאוד זה לשמוע משופט של בית המשפט העליון שאומר 'אם הכנסת מכריעה ברוב זה כמו וועדת קישוט של כיתה ד'. עזוב את השפה המזלזלת, עם כל הכבוד - כל השיטות הדמוקרטיות בעולם שמבוססות על דמוקרטיה פרלמנטרית וחוקה שנקבעת על ידי העם, עומד אדם שלא נבחר ואומר 'כל החלטה היא כמו החלטה של וועדת קישוט ואני אבטל אותה'".

"אני לא יודע מאיפה בכלל מתחילים לתקוף טיעון שכזה, אני לא יודע איך אדם שמחזיק בעמדה שכזו מרשה לעצמו להיות שופט במדינה דמוקרטית. אני לא מבין את זה", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm