סיעת עוצמה יהודית בראשותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תתכנס מחר (רביעי) לישיבה מיוחדת לדיון בצעדי הסיעה בעקבות דיון הקבינט הבוקר, בו המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתנגדותו להחמרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ולדברי המפלגה, "התעקשותו להותרת המצב הקיים בו הם נהנים מתנאים מופלגים".

"מספיק עם התירוצים": הדיון המתוח בין נתניהו, בן גביר והיועמ"שית
מכה לבן גביר: בקשתו בקבינט נדחתה, היועמ"שית סתרה את דבריו

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני קיים מוקדם יותר דיון בהערכת המצב לקראת חגי תשרי. במהלכו הוחלט כי יתקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים, עד אז לא יחולו שינויים. 

נתניהו אמר בדיון כי הוא יערך לאחר החגים. בתגובה, השיב בן גביר: "הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן.... תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה. שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או ניסיונות פיגוע ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות".

נתניהו השיב: "נדון בזה בדיון אחרי החגים". בן גביר הוסיף וטען כי "ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה...הגענו לרגע שצריך להכריע".