בג"ץ עילת הסבירות: ח"כ חנוך מילביצקי התייחס לדיון הסוער שהתקיים אתמול (שלישי) בבג"ץ בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. בריאיון עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM אמר: "אני מניח שכל אחד מצא שם את העמדה שהוא בא איתה מהבית. אני לא חושב שהדיון חיזק את הדמוקרטיה הישראלית".

הדיון בבג"ץ חשף את מאבק האיתנים האמיתי שמתנהל בישראל | בן כספית
"לא יודע מה משפיע עליהם": נמשך העימות בין רוטמן לבג"ץ

לדבריו, "כשבית משפט דן בתוקף או בניואנסים הקטנים שבתוך חוק יסוד – בעיני זו חצייה של קו. אני מקווה שבזה זה יסתכם וההחלטה תהיה לא להתערב", עוד הוסיף: "אני לא חושב שיש להם סמכות לפסול את החוק".

בהמשך התייחס מילביצקי גם לדבריו של נציג הממשלה בדיון, עו"ד אילן בומבך, על מעמדה של מגילת העצמאות. "עו"ד בומבך אמר שלמגילת העצמאות אין תוקף משפטי מחייב. אני חושב שכפי שבית המשפט העליון עצמו קבע בשורה של החלטות, מגילת העצמאות היא מסמך מכונן אבל אין לו משמעות משפטית מחייבת, אלא משמעות ערכית.

"אף אחד לא רוצה לשנות חלק מערכי מגילת העצמאות. אין שום כוונה נסתרת. אני כן יודע כוונה לבוא ולא לאפשר לנושא כמו סבירות שהוא סובייקטיבית לסובר בין אם הוא שופט או פוליטיקאי או אתה או אני. את העולם של מי אנו מעדיפים? האם הסבירות של השופטים עדיפה או הסבירות של נבחרי הציבור עדיפה? אין מקום להעדיף את השופטים על נבחרי הציבור".

סייעה בעריכה: עינב אורגד