שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תקפה הבוקר (רביעי) את עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שהובאה אתמול על ידי נציגיה בדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות בבג"ץ. בריאיון לגל"צ אמרה שקד: "הטיעונים של העותרים ושל היועמ"שית היו מביכים, נראה שבתקופה האחרונה מישהו שדד את ההיגיון ממדינת היהודים".

עו"ד אילן בומבך לא חוזר בו: "אילו ערכים יש בהכרזת העצמאות?"
"לא יודע מה משפיע עליהם": נמשך העימות בין רוטמן לבג"ץ 

היא הוסיפה: "כשהיועמ"שית אומרת שיש פגיעה קשה בדמוקרטיה זה מעליב, אין פה שום קץ דמוקרטיה. להשתמש בכלי הכי כבד ושנוי במחלוקת ולפסול חוק יסוד זה דבר שלא יעלה על הדעת, ומבחינה פוליטית מקווה שהוא לא יעשה כי זה רק יגרום למלחמת רשויות".

בג''ץ (צילום: DEBBIE HILL/Pool via REUTERS)
בג''ץ (צילום: DEBBIE HILL/Pool via REUTERS)

בהמשך הזכירה שקד את קמפיין הבחירות שבו מפלגת ימינה הבטיחה כי "בנט ינצח את חמאס, שקד תנצח את בג"ץ", ואמרה: "היו חילוקי דעות פנימיים בנוגע לקמפיין הזה. כשרת משפטים לא השתלחתי בצורה פרועה במערכת המשפט, תמיד הכל היה בצורה מכבדת תוך כדי דיאלוג, ואני מקווה שגם הקואליציה הזו תבין שהדרך הנכונה היא הסכמה רחבה".

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דן אתמול, כאמור, בעתירות שהוגשו נגד התיקון מספר 3 לחוק יסוד: השפיטה בעניין עילת הסבירות. לראשונה בהיסטוריה, שובץ לדיון הרכב מלא הכולל 15 שופטים.

כידוע, בית המשפט מעולם לא פסל חוק יסוד או תיקון לחוק יסוד, ולכן אם יחליט לעשות זאת תהיה זו החלטה תקדימית, שעלולה, לפי אזהרת המתנגדים להתערבות בג"ץ בחוקי יסוד, להוביל למשבר חוקתי בין הרשויות.