בסביבת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הופתעו לקרוא הבוקר (רביעי) את הדיווח הפלסטיני על אישור ישראל לחמש את הרשות הפלסטינית מירדן. לדבריו מקורבים לשר, הוא לא עודכן מראש על ההחלטה ו"רותח מזעם".

סמוטריץ' מודה: "המצב פחות טוב ממה שציפינו"; ליברמן: "בוקר טוב אליהו"
סמוטריץ' מפעיל מהלכים שסותרים את השקפת עולמו הכלכלית של רה"מ 

בסביבתו מעריכים כי צעד זה, לצד המגעים שמקיימים אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אנשי המחנה הממלכתי הם "תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו". סמוטריץ' צפוי לקיים התייעצויות דחופות בסוגיה לאורך הבוקר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, היה תקיף הרבה יותר בתגובתו לדיווח: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

מטעם שר הביטחון יואב גלנט נמסרה הכחשה נחרצת: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם הודעה דומה: "אין כל שחר לפרסומים השונים בנושא. נבהיר כי לא הועברו נשקים לרשות הפלסטינית במהלך השנה האחרונה". 

חבר הכנסת חילי טרופר מסר בתגובה לדברים שנאמרו בסביבת סמוטריץ': "מוטב שממשלת ישראל תעסוק בחיזוק הביטחון, הכלכלה ואיחוי הקרעים במקום בייצור כותרות ובגלגול אחריות על אחרים כפי שהם עושים קרוב לעשרה חודשים. ביטחון עושים במעשים, לא במילים. אין צורך לשלם שום תשלום עבור כניסתנו לממשלה, משום שהדבר כלל לא על הפרק".

הדיווח על העברת אמצעי הלחימה עורר סערה גם בקבוצת הוואטספ של שרי הממשלה. השרה אורית סטרוק כתבה: "אל תתנו להם רובים. אם הם לא יודעים לטפל בג'נין, טול כרם ושכם - שיזוזו הצידה ויתנו לנו לטפל. ממילא הם לא הורגים מחבלים, גג לוקחים אותם לכלא בתנאי בית מלון, וגם אם הם מחרימים נשק מהמחבלים - הם לא מעבירים אותו אלינו, אלא לוקחים לעצמם. אנחנו לא יודעים שכל הנשק הזה יופנה נגדנו?"

ישיבת ממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ישיבת ממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השר עמיחי שיקלי חיזק אותה: "פשוט הזוי, חבל מאוד שאין דיון לפחות בקבינט לפני שמאשרים לרשות לקבל אמצעים כאלה. כאילו שכחנו שבראש הרשות עומד אחד מגדולי שונאי ישראל, מכחיש שואה ואנטישמי ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס התערב וניסה להרגיע את הרוחות: "מכובדיי, נושאים מעין אלו מקומם בקבינט בלבד ולא בקבוצת ווטסאפ"

אחיו של סמוטריץ', טוביה, הגיב לדיווח וקרא לפירוק הממשלה: "אם זה באמת נכון, ואם פירוק הממשלה ויציאה לעוד חמש מערכות בחירות יעצרו את הטירוף הזה - אז לא מעניינת אותי לא רפורמה משפטית ולא שהאפשרויות האחרות גרועות עוד יותר. תפרקו את הממשלה. אני מאלו שהצביעו לה, ויש דברים שאני לא מוכן להיות שותף להם".

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, פורסם בעיתון הפלסטיני אל קודס על הסכמת ישראל לצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית. לפי הדיווח, הנשק והרכבים הובאו מארצות הברית, והועברו לפלסטינים באישור ממשלת ישראל, דרך ירדן. זאת במטרה לבסס את היכולות של כוחות הביטחון הפלסטיניים במאבק מול ההתארגנויות החמושות בצפון השומרון, באזורים ג'נין ושכם.