השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא לא מתכוון למנות קצינים בכירים בשב"ס כי לטענתו לא נכון שהנציבה שפורשת תמנה קצינים. שישה קצינים שממתינים תשעה חודשים לדרגה ולקידום, מה שמתבטא בפגיעה במשכורת ובקריירה העתידית.

נציבת שב"ס הודיעה על סיום תפקידה, מקורביה: "בן גביר הילך אימים"

בנוסף יש תשעה קצינים מדרג הביניים שלא מבצעים תפקידי רוחב. גורמים בשב"ס טוענים שזו פגיעה אנושה בארגון. למשל - תפקיד מפקד בית סוהר איילון לא מאויש כבר ארבעה וחצי חודשים, ועד תום הקדנציה של הנציבה קטי פרי זה יגיע לתשעה חודשים. יש תפקידים נוספים של סגני מפקדי בתי הכלא אופק וקציעות שלא מאוישים.

ראש אגף משאבי אנוש וראש אגף תכנון ולוגיסטיקה - שני תפקידים חשובים שלא מאוישים. תפקיד מפקד מחוז צפון אמנן מאויש, אלא שעל פי מסקנות הוועדה שבדקה את בריחת האסירים מכלא גלבוע הומלץ להזיז אותו מתפקידו. הטענה היא שהשר עוצר את המינויים וזו פגיעה בארגון. אתמול בן גביר לא הגיע לטקס הענקת דרגה לרנ"גים למרות שהדבר תואם איתו חודשיים מראש. 

נציבת בתי הסוהר קטי פרי בתגובה להמלצות הוועדה: "נעשה איתי צדק" (צילום :דוברות שב"ס)

מלשכת השר נמסר בתגובה: "נוכח העובדה שנציבת שב"ס לא ממשיכה לאור האכזבה ממנה, בחרה הנציבה 'לנקום' בשר ולא לתאם עמו את הטקס ואף לבחור בכוונת מכוון מועד שידעה שהשר באירוע אחר. יש להצטער על כך שבחרה לפגוע בארגון ובמשרתיו. השר הודיע לנציבה כי מינוי הדרגות הבכירות בשב"ס יבוצעו על ידי הנציב הבא של הארגון, על מנת לאפשר לנציב הנכנס לקבוע את הרכב הפיקוד של הארגון על פי חזונו ולא להציב עובדות בשטח".