סערת הדיווחים הפלסטיניים על אישור ישראל לחמש את הרשות הפלסטינית מירדן נמשכת: יו"ר מפלגת העבודה, חה"כ מרב מיכאלי, טוענת כי "כלי הנשק לרשות הפלסטינית עברו. המשוריינים גם הם עברו. והכל באישור נתניהו וגלנט. כל מי שנמצא בוועדת חוץ וביטחון יודע את זה. ועדיין נתניהו והקיצוניים שלו לא מסוגלים לעמוד מול הציבור, להתנצל על ההסתה שהובילו נגד רבין, להודות בטעות ולומר 'הסכם אוסלו חיוני לביטחון ישראל ולכן אנו לא מבטלים אותו'. שקרנותם אומנותם".

לאחר האולטימטום: נתניהו מבהיר - "לא עבר אף כלי נשק לרשות הפלסטינית"

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, פורסם בעיתון הפלסטיני אל קודס על הסכמת ישראל לצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית. לפי הדיווח, הנשק והרכבים הובאו מארצות הברית, והועברו לפלסטינים באישור ממשלת ישראל, דרך ירדן. זאת במטרה לבסס את היכולות של כוחות הביטחון הפלסטיניים במאבק מול ההתארגנויות החמושות בצפון השומרון, באזורים ג'נין ושכם.

בשל כך התעוררה סערה גדולה בקואליציה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקף: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

בסביבת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הופתעו לקרוא את הדיווח הפלסטיני. לדבריו מקורבים לשר, הוא לא עודכן מראש על ההחלטה ו"רותח מזעם". בסביבתו מעריכים כי צעד זה, לצד המגעים שמקיימים אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אנשי המחנה הממלכתי הם "תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו". 

במקביל, חברי מפלגת הציונות הדתית התכנסו לישיבת חירום בסיומה הוחלט כי לעת עתה יש לקבל את ההסבר שנתן ראש הממשלה. עם זאת, סמוטריץ מתעקש על שקיפות ותיאום ולכן בהמשך היום הוא צפוי להיפגש עם נתניהו לפגישה בארבע עיניים.

בשל כך, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיווחים והבהיר כי הפרסומים אינם נכונים. ״אין גבול לפייקניוז", קרא ראש הממשלה, והסביר: "הנה העובדות - מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו".

עוד הדגיש: "זה מה שנעשה. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר. אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה".