דובר מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, טלאל דויקאת, הכחיש היום (רביעי) את הדיווחים ולפיהם ישראל העבירה לרמאללה נשק וציוד. "אין אמת במה שמדווחים חלק מכלי התקשורת לגבי ההעברה של נשק וציוד לרשות הפלסטינית דרך ישראל. לרשות יש את הזכות להשיג את כל הציוד הנדרש על מנת לבצע את עבודתה".

מיכאלי: "כל מי שבוועדת חוץ וביטחון יודע שהנשק לרשות הפלסטינית עבר"

כזכור, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש את הדיווחים הפלסטינים והבהיר כי הם אינם נכונים. . ״אין גבול לפייקניוז", קרא ראש הממשלה, והסביר: "הנה העובדות - מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו".

עוד הדגיש: "זה מה שנעשה. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר. אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה". במקביל, חברי מפלגת הציונות הדתית התכנסו לישיבת חירום בסיומה הוחלט כי לעת עתה יש לקבל את ההסבר שנתן ראש הממשלה. עם זאת, סמוטריץ מתעקש על שקיפות ותיאום ולכן בהמשך היום הוא צפוי להיפגש עם נתניהו לפגישה בארבע עיניים.

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, פורסם בעיתון הפלסטיני אל קודס על הסכמת ישראל לצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית. לפי הדיווח, הנשק והרכבים הובאו מארצות הברית, והועברו לפלסטינים באישור ממשלת ישראל, דרך ירדן. זאת במטרה לבסס את היכולות של כוחות הביטחון הפלסטיניים במאבק מול ההתארגנויות החמושות בצפון השומרון, באזורים ג'נין ושכם.