לאחר הסערה שעורר הדיווח הפלסטיני ולפיו ישראל הסכימה לצעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית הכוללים העברת נשק ורכבים מארצות הברית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נועד הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בארבע עיניים. 

הפלסטינים מכחישים את הדיווחים: "לא הייתה העברת נשק וציוד"
מיכאלי: "כל מי שבוועדת חוץ וביטחון יודע שהנשק לרשות הפלסטינית עבר"

בסיום הפגישה, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה הנחה את המל״ל להביא לקבינט את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלסטינית וזאת במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת". כזכור, בסביבת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הופתעו לקרוא את הדיווח הפלסטיני. לדבריו מקורבים לשר, הוא לא עודכן מראש על ההחלטה ו"רותח מזעם".

מעוצמה יהודית נמסר: "טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר בקולו כי ממשלת הימין לא אישרה ולא תאשר העברת אמל"ח לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, וחשוב שראש הממשלה התחייב היום את מה שאמר אמש בקבינט לשר בן גביר, שירכז את ההסכמים שגובשו מול הרש"פ ויציג אותם בקבינט".

אולם, עוצמה יהודית מציבה דרישה בלתי מתפשרת, לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".

בסביבתו מעריכים כי צעד זה, לצד המגעים שמקיימים אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אנשי המחנה הממלכתי הם "תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו". במקביל, חברי מפלגת הציונות הדתית התכנסו לישיבת חירום בסיומה הוחלט כי לעת עתה יש לקבל את ההסבר שנתן ראש הממשלה. 

גם בראשות הפלסטינית וגם נתניהו עצמו דחו את הדיווחים. ראש הממשלה הבהיר כי הפרסומים אינם נכונים. ״אין גבול לפייקניוז", קרא ראש הממשלה, והסביר: "הנה העובדות - מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד, בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו".

עוד הדגיש: "זה מה שנעשה. לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר. אז לפעמים גם הפייק ניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה".