שר המשפטים יריב לוין, הגיש היום (רביעי) את עמדתו לבג"ץ בנושא אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וכתב כי "קיבל החלטה שלעת הזאת אין מקום לכנס את הוועדה".

נתניהו וסמוטריץ' נועדו: ההחלטות שהתקבלו ביחס לפלסטינים יובאו לקבינט
"בוקר טוב לעמלק החדש": רני רהב במתקפה על שמחה רוטמן
 
בעמדתו ביקש לוין מבג"ץ לדחות את העתירות שדורשות לחייב אותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ואמר כי הסמכות לכינוסה היא שלו בלעדית ואין מקום להתערב בהחלטתו. לדבריו, החלטתו התקבלה במסגרת "מו"מ קונסטיטוציוני מורכב וסבוך במטרה לגבש הסכמה רחבה במחלוקת ציבורית-חברתית-פוליטית", שלשיטתו בית המשפט לא צריך להכריע אותה.

"תגובת שר המשפטים יריב לוין לעתירה שהגשתי נגדו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים היא שקר מוחלט, וניסיון להונות את בית המשפט", תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והוסיף: "לוין היה הראשון שדחה על הסף את מתווה הנשיא, הוא סיכל כל נסיון להגיע להסכמות רחבות, הוא יודע היטב שאין בימים אלה שום שיחות בבית הנשיא, אבל בתגובתו לבית המשפט הוא מסתמך על שיחות לא קיימות ועל מגעים שהוא עצמו סיכל. 

הוא המשיך בביקורת הקשה כלפי שר המשפטים: "לא ניתן יד לנסיונות ההונאה האלו. אם יריב לוין כל-כך חושש מהדיון בבג״צ - שיכנס את הוועדה לבחירת שופטים בהרכבה החוקי, ושבמקום לריב כל הזמן עם כל העולם, שיתחיל לעשות את הדבר היחיד שהוא נמנע ממנו - את העבודה שלו".

מהמחאה נגד הממשלה נמסר בתגובה: "שר המשפטים מאיים כאחרון העבריינים על בית המשפט, מדובר בהמשך האיומים המאפיוזים של ממשלת חורבן הבית על הדמוקרטיה הישראלית. בכל מקום שבו לוין יאיים על מערכת המשפט ושומרי הסף, הוא ימצא מיליוני ישראלים וישראליות שיגנו על ישראל וערכי מגילת העצמאות". 

כזכור, בשבוע שעבר פרסם בג״ץ פרסם  את החלטתו לגבי הוצאת צו על תנאי טרם הדיון בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים. לפי החלטת בית המשפט, על הממשלה ושר המשפטים להתייחס לאפשרות שיוצא הצו המבוקש. החלטת בג"ץ מרמזת כי ינתן הצו המדובר, נוכח עמדת היועמ״ש, מה שיאפשר לתת צו מוחלט לאחר הדיון שיתקיים ב-19 לספטמבר.