יו"ר ש"ס חה"כ אריה דרעי הודה הערב (רביעי) בראיון ל'כיכר השבת' כי "המחאה עצרה את קצב החקיקה שהיה אמור להיות. אם רה"מ יכנס את ראשי המפלגות ויגיד שיש מתווה אתמוך בו". 

לקראת דרמה פוליטית? דרעי עשוי לוותר על חזרתו לשולחן הממשלה

עוד הוסיף כי איננו תומך בהמשך החקיקה לאור המצב שבו נמצאת ישראל: "האם לנצל את הרוב של ה-64 שלנו, להתקדם ברפורמה ולהגיד 'אנחנו נבחרנו בידי הציבור' ולא להתייחס למיעוט? אני חושב שלא". המחאה, לדבריו, "נתנה לנו תמונת מבט אחרת. הכי קל זה להגיד 'יש לי רוב ואני מצביע', אבל מי שיש לו אחריות חייב להסתכל על כל התמונה. מה שקורה כאן, בעולם ובצבא ולהבין מאיפה המקור של הפחדים הללו".

דרעי הסביר: "אם יהיה מתווה שיוכל לעצור את ההידרדרות, להחזיר את הביטחון לצבא, ולאפשר עמידה מול אתגרי יוקר המחיה, הייתי תומך בו. זה לא סוד שבחודש האחרון אנחנו רואים שאין יד מושטת מהאופוזיציה. אנחנו חושבים על רעיון לעשות מהלך חד-צדדי. רה"מ יצטרך להביא לראשי המפלגות הצעה שכוללת הקפאה, מעין מה שהיינו מציעים לאופוזיציה. נשיא המדינה מתעקש שיש צד שני ואני מקווה שכך יהיה".

באשר לחוק ביטול עילת הסבירות וחוק דרעי 2, יו"ר ש"ס הצהיר: "לא אשתמש בחוק ביטול עילת הסבירות כדי לשוב לממשלה. אני יכול להשתמש, כבר ביטלנו את החוק, אבל לא. בפירוש לא. לא נאשר את 'חוק דרעי 2'. לא, חלילה. יש לנו חמישה שרים מוכשרים מאוד בש"ס. את הזמן שהתפנה לי מעבודת הממשלה אני מנצל לחיזוק התנועה, זה חשוב מאוד. לי אישית היום אין לי שום עניין לחזור לשולחן הממשלה או לקבינט".