שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף התראיין הבוקר (חמישי) ברשת ב', ובמהלך ראיונו התייחס השר לחוק הגיוס שבכוונת מפלגתו להעביר. "הנושא של הגיוס עדיין על השולחן. יש לנו הסכמים וכולם יעמדו בהם", ציין גולדקנופף. הוא הוסיף והבהיר כי יש למפלגתו הוראה חד משמעית מהרבנים "ללכת עם זה עד הסוף".

כמעט שליש מההורים: אם חוק הגיוס יחוקק נעודד את ילדינו לא לשרת
סימן לדאגה? "חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית יביא להחרפת המשבר בצה"ל"  

כשנשאל אם המפלגה מתכוונת להעביר את החוק בתקופה הזו, השיב: "אם אי אפשר בראשון נעשה בשני, אי אפשר בשני נעשה בשלישי. הייתה לנו הבטחה שזה יעבור יחד עם התקציב". בהמשך, סיפר: "אנחנו רוצים שההסכמות שהיו 75 שנים שיעוגנו בחוק".

בנוגע ליחסו למגילת העצמאות אמר השר: "גם אגודת ישראל חתומה על זה. אני מכבד כל דבר שנעשה למדינת ישראל. זה נעשה כדי להקים מדינה יהודית ויש לזה משמעות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק (צילום: בן כהן)

כידוע, עמדת הצבא תומכת בהגדרת מכסות ובהמשך שילוב הדרגתי של חרדים בצבא בראיית פני עתיד. במערכת הביטחון מתנגדים נחרצות לחוק אשר ישווה את התנאים שמעניקה המדינה למשרתי הצבא וללומדי התורה. החשש במערכת הביטחון הוא כי העברת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית עלולה להוביל להחרפת המשבר בצבא ותשפיע לרעה בטווח רחוק על דפוסי הגיוס לצה״ל. 

חוק הגיוס החדש, אם יעבור בכנסת, מהווה למעשה פטור מוחלט לשירות חרדים בצבא, מבלי שנקבעו מכסות או מודל חלופי לשירות לאומי, למי שאינו בבחינת תורתו אומנותו בקרב הצעירים החרדים. על פי עמדת מערכת הביטחון, החלק היחסי של המגזר החרדי באוכלוסייה, הגדל משנה לשנה, מחייב את שילובם של חלק מצעירי המגזר החרדי באופן הדרגתי בצבא.

במערכת הביטחון גם מביעים התנגדות נחרצת לחוק לימוד תורה שמבקשת להעביר יהדות התורה, הדורש להסדיר את מעמדם של לומדי התורה בסטטוס של מי שמשרת את המדינה כמו החיילים.