תיק 3,000: ועדת החקירה הממלכתית לחקירת רכש הצוללות וכלי השיט פרסמה היום (חמישי) את רשימת העדים העדכנית, וחשפה כי ראש הממשלה נתניהו העיד בפניה. פרט לנתניהו, ברשימה מופיעים גם שמותיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק והשרים לשעבר גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון.

לפני כשלושה ימים פרסמנו לראשונה כי בית המשפט הורה לברר עובדתית האם הייתה חקירה נגד נתניהו בתיק 3,000. זאת, לאחר שהפרקליטות ביקשה פעם נוספת לא לקיים בירור עובדתי בנוגע לטענות סנגוריו של מיקי גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, כי גנור נחקר לחוק בנוגע לראש הממשלה נתניהו, למרות שלא היה אישור לכך מהיועץ המשפטי לממשלה. 

הפרקליטות, אם כן, ביקשה לדחות על הסף את הטענה כי הודאותיו של גנור הושגו בדרך לא חוקית של קיום חקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור יועץ משפטי לממשלה - בניגוד לחוק יסוד הממשלה, אך השופטת טלי חיימוביץ' קבעה כי "בנסיבות אלה יש לברר טענות עובדתיות" וכי בשל כך לא ניתן לקבל כעת החלטה בבקשת הפרקליטות - אלא רק בסוף פרשת התביעה או לאחר שכל חומר הראיות הרלוונטי ייפרש בפניה.

בבקשת הפרקליטות נכתב כי "אין בכוונת המאשימה להסכים, אף לא בשתיקה ואף לא במסגרת הסכמה דיונית שאינה מחייבת, לטענות חסרות השחר של ההגנה בדבר התנהלותן של רשויות החוק".