מספר חברי כנסת, ביניהם ניסים ואטורי, לימור סון הר מלך וטלי גוטליב פנו לראש השב"כ רונן בר בבקשה חריגה לשנות את תנאיו החריגים והקשים של האסיר עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, בשל "מצבו הנפשי שהתדרדר". בקשתם החריגה של חברי הכנסת הסעירה את עמיתיהם בממשלה, ביניהם היו כאלו שתמכו בבקשה, ומנגד כאלו שתקפו בחריפות את המהלך, והבהירו כי תנאיו של האסיר לא צריכים להשתנות.

מכתב הח״כים למען המורשע בשריפת משפחת דוואבשה | הרשימה המלאה
בקשתו לדיון מורחב נדחתה: עמירם בן אוליאל ימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם

חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, צבי סוכות, תמך במהלך ואמר כי "זו דרישה מוצדקת. לא חתמתי כי יש שיפרשו אותו כתמיכה ברצח ערבים".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר שוחחה עם סיוון כהן ברדיו 103FM על מהלך הח"כים למען המורשע בשריפת המשפחה בדומא, וטענה: "אני מגנה כל רצח וכל אלימות כלפי כל אדם באשר הוא אדם. אני מגנה אלימות מילולית, פיזית. אני חושבת שיש לנו בעיה כלל עולמית שהחוסן הנפשי והרגשי של אנשים הולך לאיבוד. אנחנו מטפלים בשרירים שלנו, בפיזי, ושוכחים שי שלנו כאן נפש. כדי לדעת להתמודד עם דילמות, אתגרים וקשיים אין לנו כלים. אני מתעסקת עם זה כבר 20 שנה, יש לי הרבה תוכניות שחלקן מתחילות להתממש וחלקן יתממשו בקרוב. אני חושבת שצריך לאפשר את זה כי בסוף אני לא אוהבת איפה ואיפה, וכן, לצערי הרב למחבלים שעשו דברים לא פחות גרועים ואולי אפילו גרועים יותר".

היא המשיכה: "כמוהו, גם האסירים הפלסטיניים שנמצאים בכלא בישראל לא מביעים חרטה, ועשו דברים נוראים, ונמצאים בקשר עם גורמים בחוץ וגורמים להסתה. גם הם יושבים בבידוד מוחלט? אני נגד איפה ואיפה. אני חושבת שלאפשר לו להתפלל, לקיים את הדבר הבסיסי שזה דת, אנחנו מחויבים לזה על פי כל אמנה בינלאומית שמדינת ישראל חתומה עליה. מה שאני חתמתי, אמרתי שאם אפשר להעביר באופן קבוע מצוין, אם אי אפשר לפחות בחגי ישראל שיעשו זאת. זה נראה לי אלמנטרי. אני לא אומרת להקל בעונשו, אני נגד אלימות כלשהי. חד וחלק".

עימות מחוץ למשפטו של בן אוליאל. צילום: אבשלום ששוני

מנגד, היו כאלו שהתנגדו למהלך החריג. חבר הכנסת ווליד טאהא, תקף את בקשת חברי הכנסת. "באווירה החגיגית של 'הרפורמה המשפטית', וימין על מלא, לקואליציה של החתומים על הפניה לשיפור תנאיו של הרוצח ששרף למוות את בני משפחת דואבשה, יש את הרוב המספרי הדרוש כדי לחוקק חוק על שמו של הרוצח, עמירם בן אוליאל, שיעניק לו חנינה ושחרור מיידי! סביר ומידתי על מלא!!", הוא כתב בציניות.

כמוהו, גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק תקף את החתומים על הפנייה: "לא פחות מ-8 חברי הכנסת מהליכוד חתמו על הפנייה לראש השב״כ עם בקשה לשפר את תנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל, רוצח בני משפחת דוואבשה מדומא. הליכוד, פעם מפלגה 'לאומית ליברלית', היום מפלגה חרד"לית כהניסטית. על מלא".

חבר הכנסת לשעבר מוסי רז התייחס למהלך חברי הכנסת, ואמר: בדיוק אותם חברי כנסת שדורשים להחמיר את התנאים הקשים ממילא של כל האסירים הפלסטינים, דורשים להקל את התנאים של אסיר יהודי שהורשע ברצח, מה שמוכיח שלא זכויות האסירים מעניינות אותם אלא חיבור למפגינים הקיצונים שהוציאו את הסטיקר 'עמירם בן אוליאל צדק'.