ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מוביל בפער משמעותי על פני ליעד אילני וחיה מנע ועומד על סף ניצחון כבר בסיבוב הראשון בבחירות לראשות העירייה, שיתקיימו ב־ 31 באוקטובר.

כך עולה מסקר "המקומון" שנערך על ידי מכון לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר עוד עולה מהסקר Panel4All ובשיתוף רבים מבעלי זכות כי הבחירה ברמת גן עדיין לא החליטו למי יצביעו. "על פי ממצאי הסקר ראש העיר הנוכחי, כרמל שאמה הכהן, קרוב לנצח בבחירות בסיבוב הראשון עם תמיכה של 38% מהתושבים, לעומת 19% בלבד לליעד אילני", הסביר ד"ר לזר, שהוסיף: "רבים מהמשיבים בסקר (39%) עדיין אינם יודעים למי יצביעו, אבל על פניו, הפער נראה גדול מכדי שיחולו שינויים מהותיים עד מועד הבחירות.

בקרב אלה שנקבו בשמו של מועמד כלשהו, כרמל שאמה הכהן מוביל. "ברוב גדול של 62% בסקר האינטרנטי, שנערך ב־ 10-12 בספטמבר, השתתפו 331 משיבים, המהווים מדגם מייצג של תושבי רמת גן מגיל 17 ומעלה. טעות הדגימה. המרבית בסקר היא 5.3% שאמה הכהן החל רק בתחילת החודש את קמפיין הבחירות שלו.

לעומתו, אילני החל כבר לפני חודשים ארוכים את קמפיין הבחירות, שנכנס כעת להילוך גבוה. עו"ד חיה מנע, שהייתה ביחד עם אילני באופוזיציה, הודיעה לאחרונה על התמודדותה לראשות העירייה. ספר הבוחרים ברמת גן יכלול על פי ההערכות כ־ 148 אלף מצביעים, וההערכות הן שייתכן שאחוזי ההצבעה יעלו הפעם על 50% , זאת על רקע השסע במערכת הפוליטית הארצית והמחאה נגד הרפורמה המשפטית.