בחודש מאי האחרון כ-850 חברי תנועת הליכוד חתמו על קריאה הקוראת ליו"ר התנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וליו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ, לכנס את מרכז הליכוד ולהעביר החלטה לפיה התנועה קוראת לנתניהו לקדם את הרפורמה המשפטית, גם ללא הסכמה.

גורם אמריקאי רשמי מאשר: ביידן ייפגש עם נתניהו בשבוע הבא בניו יורק

בית הדין המפלגתי קבע שעל נתניהו וכץ לקבוע מועד לכינוס עד ה-14.09, אולם נתניהו בחר לטאטא את האירוע מתחת לשטיח מחשש שהדבר עשוי להזיק לפגישה המסתמנת עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כעת דורש בית הדין לקבל מהשניים את התאריך בו הם מתכוונים לכנס את המרכז, ולא עשוי בית הדין כבר ביום רביעי הקרוב לקבוע את מועד הכינוס.

חיים כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיים כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, במהלך הדיון בית הדין הכיר בכך שהדרישה לכינוס צודקת ושחובה לקבוע זמן לכינוס. בית הדין גם אמר בין השאר שראש התנועה כפוף לחוקת התנועה. שאי קביעת תאריך היא כמו ביטול. חברי 'פורום דרור בליכוד' גייסו כ-1000 חתימות של חברי מרכז במטרה לכנס את מרכז הליכוד ולקבוע כי במידה ולא יושגו הסכמות בבית הנשיא, מפלגת הליכוד ונציגיה ימשיכו ויקבעו בקריאה שניה ושלישית את תיקון הוועדה למינוי שופטים.

פורום דרור בליכוד מסר אז כי "אנו שמחים שבית הדין קיבל את טענותינו על כך שהחוקה מחייבת את כינוס המרכז במהרה. אנחנו מקווים לטובת התנועה, שניתן יהיה להגיע להסכמה על תאריך קרוב לכינוס המרכז בלי צורך בקביעה תאריך על ידי בית הדין".