ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום (שישי) מסר ישיר לאופוזיציה בסרטון שפרסם לרגל ראש השנה. "בדמוקרטיה תמיד יש ויכוחים, אבל אנחנו תמיד צריכים לזכור שאנחנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד עם עבר משותף ועתיד משותף. אנחנו שואפים להסכים, אם רוצים להסכים כפי שאנחנו רוצים, אפשר להגיע להסכמות. אני מקווה שכך יהיה", אמר נתניהו.

באופוזיציה טוענים: "הנשיא פועל לגנוז את הרפורמה המשפטית"
תגובות לסקר "מעריב": הציבור רוצה פשרה ומנהיגים מתונים

מוקדם יותר השבוע, העביר נתניהו מסר דומה לאחר שבאירוע הרמת כוסית לרגל ראש השנה עם עובדי משרד ראש הממשלה אמר כי "בדמוקרטיה תמיד יש חילוקי דעות, זה האופי של דמוקרטיה. אבל אם מסכימים להסכים, ניתן להגיע להסכמה. וזאת השאיפה שלנו. אני חושב שזה אפשרי". 

יממה קודם לכן דווח ב"מעריב" כי המגעים למתווה הפשרה בין הקואליציה לבית הנשיא לא נפסקים לרגע. הם נמשכו גם במקביל לדיון בבית משפט העליון על העתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. על פי תכנית הפעולה המתגבשת, לאחר חזרתו של ראש הממשלה מארצות הברית הקואליציה תודיע כי מוכנה ללכת למתווה פשרה ונותנת חודש לאחר פתיחת כנס החורף של  הכנסת ( 15.10).

אם במהלך אותה התקופה לא תושגנה ההסכמות עם האופוזיציה, כעבור חודש הקואליציה תחוקק את מתווה הפשרה  (ריכוך עילת הסבירות והמתווה להרכב הוועדה לבחירת שופטים) באופן חד-צדדי.