שר המשפטים, יריב לוין, התראיין הלילה בתוכנית  ״60 דקות״ של רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS ובה התייחס לרפורמה המשפטית ולטענות המתנגדים, כשבריאיון מקביל התראיינו גם מובילי המחאה.

לוין סירב להצעת הפשרה? עורך דינו מבהיר: "היו הסכמות על 99%"
השר יריב לוין: "הדיון שמתקיים היום הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה"

"כמובן שאני מכבד את הדעות של אלו שרואים את הרפורמה שלי כמשהו שיכול לעשות נזק, אבל אני יכול להבטיח שהפחדים שלהם חסרי בסיס. אף דמוקרטיה לא יכולה לקבל מצב בו הממשלה הנבחרת לא תוכל להעביר אף חוק כי יש מחאות ויש כאלו מתנגדים", אמר לוין בפתח דבריו.. 

בתשובה לשאלה האם הממשלה תוכל לבטל את בתי המשפט, הכחיש שר המשפטים כי "זה לא מה שאני מציע. בישראל בית המשפט העליון הוא מעל הממשלה, הכנסת ורצון העם. אני רוצה לאזן את המצב". כשעומת עם טענת המראיינת שהוא חלק מהקואליציה הימנית ביותר בתולדות ישראל, השיב לוין: "אני גאה להיות חלק מהממשלה הזו. הרוב הגדול של חברי הכנסת שתומכים ברפורמה הזו - תומכים בערכים דמוקרטים וליברלים".

"מה המחיר של דמוקרטיה? מה את מציעה לי לעשות? נגיד לאזרחי ישראל, "בסדר, אל תלכו להצביע. אין צורך לערוך בחירות". נבוא לאותם מיליטריסטים לשעבר ונשאל אותם מה מותר לנו לעשות או לא", תקף בחריפות בסיום. 

"הדרך היחידה לעצור את הכיבוש היא לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה"

בכתבה כאמור הוצגה גם המחאה נגד הרפורמה המשפטית ובה התראיינו מובילי המחאה, בינהם מנהיג ארגון "אחים לנשק" רון שרף. "לעולם לא חשבתי שאני אעשה את זה. זה מצב שמדרדר במהירות שלא האמנו. אנחנו מגנים על ישראל מפני סכנה קיומית, ועכשיו אנחנו מאמינים שהסכנה היא פנימית. זה שובר את הלב", טען בפתח דבריו.

מחאת המילואים אחים לנשק  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחאת המילואים אחים לנשק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

 שירה אטינג, ממנהיגות "אחים לנשק", דיברה על המחאה והסבירה על החשש של חלק מהנשים הישראליות בעקבות הרפורמה המשפטית. לדבריה, "אנחנו נלחמות על לא לשבת מאחורה באוטובוס. פשוטו כמשמעו". 

"לישראלים רבים יש דעות שונות על הסכסוך הפלסטיני, וזה נושא מאוד מפריד", אמרה אטינג. "אם את רוצה להיות מסוגלת לפתור את הכיבוש יום אחד, ואני חושבת שכולם כאן רוצים זאת, הדרך היחידה לעצור את זה ולפתור את זה היא לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה".