ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר הלילה (שני) סערה לאחר שטרם צאתו לביקור המדיני בארצות הברית, תקף בחריפות את המחאה וטען כי "מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב בהפגנות ממומנות הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי שסרבנות זה דבר נורמלי והם מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה נראה להם נורמלי. אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש״ף, לאיראן, לאחרים. שום דבר כבר לא יפתיע אותי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתגובה, ראשי המחאה תקפו את דבריו. ב "כוח קפלן" מיהרו לענות לנתניהו: "נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן - משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם, והדבר היחיד שעוד מציל אותה הם המפגינים והמפגינות ששומרים על הערכים הדמוקרטיים של ישראל".

שני גרנות-לובטון ממובילות המחאה בארה"ב: "כפי שאמרנו, נתניהו הכריז מלחמה על יהדות התפוצות ופותח את סבב הלחימה הנוכחי במתקפה חריפה וגועלית נגד יהדות ארה"ב. לא די בכך שהוא נפגש עם קיצונים שפגעו ביהודים, הוא כעת מתיר את דמם לא רק של הישראלים, אלא גם של הקהילות היהודיות החשובות ביותר בעולם. לא ייאמן שראש הממשלה של מדינת היהודים משווה אותנו לאיראן ולגורמי טרור. התבטאות פסולה, מכוערת ומסוכנת. ככה בדיוק מגבירים אנטישמיות. נתניהו מוכיח לנו שוב שאהבת ישראל היא התנגדות לנתניהו. אלפי ישראלים ויהודים הולכים יראו לו כמה הם אוהבים את ישראל השבוע. אנחנו נמשיך להגן על ישראל בעולם ולהראות את הפנים היפות, הליברליות והנחושות שלה".

ממטה המאבק ״חופשי בארצנו״ נמסר בתגובה: "טוס מפה נתניהו, וקח איתך את מזוודות השקרים ומטעני ההסתה. לא משנה כמה רעל ייצא מהפה שלך, שום דבר לא יטשטש את העובדה שההפיכה המשטרית שאתה מוביל, היא ורק היא, מרסקת את ישראל מבפנים ומחזקת את אויביה מבחוץ.  ההסתה הפרועה שלך מזכירה למיליוני פטריוטים ברחבי העולם עד כמה חשובה ההתנגדות למנהיגותך ההרסנית".

ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות מסרו: "אין גבול שראש הממשלה לא יחצה כדי לייצר דה-לגיטימציה לכל מי שלא מסכים עם הצעדים ההרסניים והאנטי-ישראליים שמקדמת ממשלתו. ההסתה הפרועה מהווה כמובן צעד אחד מיני רבים שהוא מעתיק (בלי מקוריות יוצאת דופן) מתהליכי נסיגה דמוקרטית ברחבי העולם, ומעידה על ההכרח והחשיבות שבמחאה בלתי מתפשרת".

"לא נעמוד מנגד מול ההשתלחות של נתניהו שמסית נגד אזרחים אכפתיים שנאבקים חודשים ארוכים על דמותה של ישראל מתוך רגשות אהבה ודאגה עמוקים. אנחנו לא אויבי העם - ולא ניתן לו לצייר אותנו ככאלו. נמשיך להילחם - בכל זירה ובכל הזדמנות, למען ישראל ונגד ההסתה והגזענות. נפלתם על הדור הלא נכון", הוסיפו.

מחאת ההייטק נמסר: "מי שדרדרו את יחסי החוץ של ישראל ואת כלכלת ישראל והטילו צל שחור על עתידה הם נתניהו, ממשלתו הקיצונית וההרסנית וההפיכה המשפטית שהיא מקדמת. המפגינים הם פטריוטים ישראלים, מלח הארץ, שמנסים להציל את המדינה מהתהום אליה נתניהו וחבריו לממשלה מובילים אותה".

מטעם "יוצאות ויוצאי שב"כ להגנת הדמוקרטיה" נמסר: "קוראים לנתניהו לחזור בו מיידית מדבריו אמש שהמוחים כנגד הממשלה בראשותו חברו לאש"ף ואיראן. מילים קשות מעצבות מציאות קשה ועלולות להתיר את דמם ולהגביר  מעשי אלימות ברחובות כנגד מאות אלפי אזרחיות ואזרחים ישראלים שלוקחים חלק במחאה חוקית ולגיטימית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפכה המשטרית של ממשלתו. ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות".

חה"כ בני גנץ מסר: "המתקפה של נתניהו תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית ולעשות סדר בממשלה, במקום להאשים את המפגינים".

ח״כ אביגדור ליברמן תקף גם כן ואמר כי "אדוני ראש הממשלה, שוב אתה משקר במצח נחושה. המפגינים בארץ ובעולם מפגינים נגדך ובעד מדינת ישראל. מי שחבר לאיראן ולאש״ף זה לא אחר ממך, אתה בעצמך מר בנימין נתניהו, אתה שמפרק את החברה הישראלית מבפנים, אתה שמשתלח במיטב בנינו ובנותינו ואתה שמוכיח לכולנו יום יום שאתה פועל אך ורק בהתאם לאינטרסים האישיים שלך, גם אם זה אומר שתישרף המדינה".