ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להתחיל היום (שני) את הביקור המדיני בארצות הברית, שם ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, כמו גם עם אילון מאסק. "מבחינת יהודי ארצות הברית, נתניהו לא ירוויח נקודות זכות מהפגישה עם מאסק", טוען שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית מייקל אורן. 

"חברו לאיראן": בזמן שהוא על המטוס נתניהו הוציא הבהרה בעקבות הסערה
טלי גוטליב נגד לשכת רה"מ: "על מה אתם מתנצלים?"

עוד אמר: "הוא התעמת לאחרונה עם ראש הליגה נגד השמצה. חלק מדבריו של מאסק נתפסו כאנטישמים. אני שמעתי ביקורת מכמה מקורות יהודים בארצות הברית, על כך שבזמן המחלוקת הזו, נתניהו קובע את הפגישה איתו. הרווח של מאסק מהפגישה הזו הוא גדול משל נתניהו".

הוא ביקר את ההפגנות שמתוכננות להתקיים נגד ראש הממשלה במהלך ביקורו: "עצם קיום ההפגנות הוא בעייתי. היות והממשל היה מאוד גלוי בביקורת שלו כלפי ממשלת נתניהו, אז המפגינים מרגישים שהם מייצגים את דעת השלטון והמפלגה הדמוקרטית. הם מרגישים רוח גבית מהממשל, המסרים של המפגינים מחזקים את עמדתו של ביידן". עם זאת, הבהיר: "אני חושב שההפגנות בארצות הברית מאחדות את המחנה של נתניהו".

לאחרונה דובר רבות על האופן שבו נתניהו וביידן יפגשו בארצות הברית. לאחר שתחילה היה נראה שהפגישה תיערך באו"ם, היא נקבעה לבסוף בבית מלון. עם זאת, לטענתו של אורן, מדובר ב"שדרוג" עבור נתניהו: "המסר של נשיא שפוגש את ראש הממשלה בכניסתו לבית הלבן עם משמר הכבוד, הוא אחר מהאופן שבו נתניהו יפגש עם ביידן בבית המלון. באו"ם זה סרט נע, יש ראשי מדינות שמחכים להיפגש איתו ויש לו"ז צפוף. בבית המלון צפוי להיות זמן רב יותר לפגישה. מבחינת הנראות באו"ם זה נראה יותר טוב, אבל מבחינת התוכן, עדיף בבית המלון".