רגע לפני תחילת ביקורו בארה"ב, הראשון מפרוץ המחאה, תקף רה"מ בחריפות את הכוונה להפגין נגדו בקליפורניה ובניו יורק. "המפגינים מוציאים את דיבתה של ישראל רעה בפני האומות, וזה נראה להם נורמלי".

חיים רמון: "הניסיון למהפכה המשפטית נכשל כישלון חרוץ"

על כך ועל ההפגנות כנגד נתניהו, הממשלה והרפורמה המשפטית שוחח היום (שני) סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון בכנסת ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

הצעדה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום :אבשלום ששוני)

לדבריו: "הכי שמחים היום בעולם זה האיראנים, בטח מוחאים להם (למפגינים) כפיים. נתניהו נסע גם עם הבעיה האיראנית על הגל ובגלל עוד הרבה דברים, עם כל מה שקורה עם תל יריחו, 'האו"ם שמום' וההחלטות שלו. ויש מפגינים נגדו שחוברים נגדו ונגד המשימה הזאת. אז מה, מה המטרה שלהם? נגד נתניהו? בעד איראן? מדאיג אותנו המצב הביטחוני, מערכה רב זירתית שבפתח ואתה רואה שמה שמעניין אותם זה רק להכשיל את נתניהו שהוא ייכשל ושהוא ילך הביתה ולכן הם הפכו להיות ממש כמו האויבים שלנו, אין להם אינטרס בארץ ישראל. אלה שמפגינים שם (בארה"ב) וירדו מהארץ גם, ישראל בכלל לא מעניינת אותם. מה שמעניין אותם זה רק להכפיש את נתניהו".

על החלפת מיקום הפגישה בין ביידן לנתניהו כדי למנוע הפגנות מול הבית הלבן טען: "ברגע שהם פוגעים בשליחות של נתניהו הם פוגעים בביטחון של ישראל, נתניהו יודע שביידן נפגש איתו בסוף למרות ההפגנות ושרוצים להכפיש את ישראל בארה"ב. אבל על מה אתם מפגינים? נגד נתניהו? נגד דיקטטורה כביכול? יש בישראל הידברות מאוד פתוחה, איזו דיקטטורה?"

עוד הוסיף: "אלה שירדו מהארץ, אני לא יכול לשפוט אחד ואחד אבל זה לא מציונות... אנחנו פה למרות שלפעמים לא קל. רוב העם מבין שיש ויכוח פוליטי ואנחנו צריכים להמשיך לעשות את המשימה שלנו כל אחד את תפקידו. היו משברים בעבר ותפקידנו להמשיך הלאה. מי שרוצה באמת לתרום למדינת ישראל שיעלה לארץ, מי שרוצה להמשיך להפגין נגד המדינה שלא יקרא לעצמו ישראלי ולא חלק מהעם הזה - הוא לא יכול להיות אחד מאיתנו. אנחנו דואגים למדינה ועושים הכל למען המדינה גם כשהיה פה שלטון שלא אהבנו. גם כשיאיר לפיד היה ראש ממשלה לא באנו להפיל את המדינה. אמרנו שנפיל אותו אבל מעולם לא חשבנו לפגוע במדינה".

על סילוק שליש מפקחי האו"ם על ידי איראן והסכנה מהתפתחות הנשק הגרעיני: "הם חושבים שאנחנו עסוקים במהומות פנימיות אבל אנחנו לא עוזבים את איראן והעיניים שלנו תמיד שם. אולי באיראן זה נשמע להם הפיכה כשיש הפגנה, אצלנו יש הפגנות והרבה משימות אבל אנחנו לא עוזבים את איראן. אנחנו יודעים בדיוק מה קורה וזה שהם מסלקים את הפקחים, כנראה שהם חושבים שהם יכולים לרוץ קדימה כי הם חושבים שאנחנו במצב של 'ישראל מתפוררת' כמו שאמרו בשמאל. ישראל לא מתפוררת. אנחנו חזקים ואיתנים ונמשיך הלאה ונשמור עלינו ועל המדינה שלנו".

עוד הוסיף על קביעת תל יריחו כאתר מורשת פלסטיני: "מה שלא היה ב-40 שנה האחרונות אי אפשר להגיד שזה קרה. מי היה אבי האומה שלהם? איפה קמה האומה הזאת? איזה פלסטיני? מי היה פה לפני זה? לכן האו"ם הופך את עצמו לבלתי רלוונטי בעקבות ההחלטות שלו שהם קובעים שזה אתר מורשת פלסטיני, בהחלטות כאלה ואחרות של זכויות אדם שראינו מאות אלפים נשחטים בסוריה ובאיראן ותמיד מתעסקים בישראל".

על המשך קידום הרפורמה המשפטית: "אני חושב שכן צריך להמשיך לעשות אתה מה שאפשר בהידברות גם אם ייקח 10 שנים אנחנו לא נעצור, עשו לנו פה הפיכה משפטית על ידי אהרון ברק. הוא אמר בראש חוצות שישנה את פני מערכת המשפט וכך עשה. אי אפשר להעלים את הכנסת ביום אחד ושרק בג"ץ יישאר השליט היחיד. אולי אחד השופטים רוצה להחליף את נתניהו? יש חוקה בישראל".

עריכה: אריק ברח"ד