דבריו של נתניהו בסמוך לכבש המטוס ממשיכים להכות גלים. משה רדמן, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, חשף היום (שני) בשיחה עם 'מעריב' כי "התגובה של המחאה לאמירות של נתניהו היא ברורה ונחרצת".

סערת נתניהו בארה"ב: "המפגינים מרגישים רוח גבית ממשל ביידן"
"חברו לאיראן": בזמן שהוא על המטוס נתניהו הוציא הבהרה בעקבות הסערה

"נתניהו - גדול המסיתים והמפלגים בישראל לדורותיה, מי שהלך בראש צעדות עם ארונות קבורה, מי שהעלים עין מההסתה הפרועה לרצח רבין, מי שהוקיע את השמאל מהיהדות וטען שהשמאלנים 'אינם יהודים', מי שהכשיר את גדולי הגזענים והפוסט ציונים כמו בן גביר, סמוטריץ, סטרוק, צבי סוכות ואחרים להיות שרים וחברי קואליציה חוצה עוד קו אדום בהסתה פרועה וחסרת רסן נגד למעלה מ-80% מהציבור בישראל שמתנגד להפיכה המשטרית", טען.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדבריו, "מתנגדי ההפיכה המשטרית הם עמוד השדרה הערכי, הכלכלי, החברתי והביטחוני של ישראל וכל ניסיון להציג אותנו כאנטי למדינת ישראל הוא ניסיון פושע. היחידים שחברו נגד מדינת ישראל וביצעו השמדת ערך שלא נראתה כדוגמתה במהלך שמונה החודשים האחרונים הם נתניהו ושריו. תוך שמונה חודשים ממשלת החורבן הצליחה לרסק את המרקם החברתי בישראל, לפגוע דרמטית בהרתעה הישראלית, להביא את היחסים עם ארה״ב לשפל חסר תקדים, לטלטל את תעשיית ההייטק ולהחליש את זרועות הביטחון והכל על מנת לבטל את משפטו של נתניהו ולהביא את הקיצוניים בממשלתו על סיפוקם בדרך להשמדת הדמוקרטיה הישראלית".

על המחאה הצפויה בזמן ביקורו בארה"ב, אמר רדמן כי "גופי המחאה בארה״ב מתכננים ללוות את נתניהו לאורך כל ביקורו בארה״ב ולהזכיר לו שהציבור בישראל מתנגד נחרצות להפיכה המשטרית ושהוא והממשלה בראשותו מנותקים מהציבור ופועלים ללא כל מנדט ציבורי ובניגוד לרצון הציבור ולמקובל במדינות דמוקרטיות. הפגנות צפויות להיות גם מחוץ לשדות התעופה מהם נתניהו צפוי להמריא ולנחות, גם מחוץ לפגישותיו השונות וגם כמובן מחוץ לבניין האו״ם ולבית המלון שלו בניו יורק. המטרה שלנו היא ברורה - להראות לעולם שנתניהו אומנם ראש ממשלת ישראל מבחינה פורמלית, אך מדובר בראש ממשלה מנותק שדואג רק לעצמו ולמקורבים פוליטיים ופועל ללא מנדט ציבורי".

משה רדמן (צילום: ראובן קסטרו)
משה רדמן (צילום: ראובן קסטרו)

כמו כן, התייחס גם לריאיון שהעניק שר המשפטים יריב לוין לתקשורת האמריקאית ואמר כי "לוין נוקט באותו קו מהרגע שבו הוא הכריז קבל עם ועדה על רצונו לחרב את מערכת המשפט בישראל והוא ממשיך בו עד היום. מדובר באדם מסוכן, קיצוני מאוד בדעותיו שבז לשלטון החוק, בז למערכת המשפט ובז למבנה התיקני של מדינות דמוקרטיות".

"ברור לכל בר דעת שיריב לוין, כפי שמתבטא בכל הרעיונות, הנאומים וההתייחסויות שלו, בז לאיזון בין רשויות החוק ומחזיק בתפיסה מעוותת שבה לרשות המבצעת בישראל צריך להיות כוח בלתי מוגבל ללא מיצרים ומנגנוני בקרה. הבעיה היחידה של לוין היא שהציבור בישראל עלה על התוכנית שלו, הציבור בישראל מבין בדיוק את המזימה ועומד איתן כחומה בצורה להגנה על הדמוקרטיה הישראלית ולא יתן לפגוע בה ולו במעט. אני מציע ליריב לוין שיחדול בו מנסיונותיו להרוס את הדמוקרטיה ויפעל על מנת לחזק את מערכת המשפט על ידי מינוי יותר שופטים, קיצור זמני הטיפול בתיקים והפסקת עינויי הדין", טען.

"השמיים אותם שמיים, הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו"

בהמשך, התייחס לדברים גם נדב זלצברגר, ממובילי מחאת הסטודנטים והסטודנטיות וסטודנט למדע המדינה והיסטוריה באוניברסיטה העברית, אמר בריאיון ל"מעריב" כי "מיד עם צאת החג ותחילת שנת תשפ"ד, קמו תושבי ישראל לסערה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה נתניהו נשא נאום תוכחה נגד המפגינים רגע לפני שעלה על המטוס לביקור המיוחל בוושינגטון, ואמר שהם 'חברו לאש"ף ולאיראן'. רבים מהמפגינים ומראשי האופוזיציה הזדעקו ומיהרו לגנות את דברי הבלע, אבל האמת היא שאין כאן שום דבר מזעזע".

"השמיים אותם שמיים, הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. וראש הממשלה של כולנו שידרג לכדי אומנות את ההסתה הפוליטית הרבה לפני שחלקנו נולדנו. אם לדייק, חצי שנה אחרי שנולדתי עלה נתניהו למרפסת בכיכר ציון, עליה התנוסס שלט ענק 'מוות לרבין', לנאום בפני המונים שצועקים 'בדם ואש את רבין נגרש'. שנתיים לאחר מכן לחש באוזנו של הרב כדורי "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים". דוגמאות יש אינספור. אגב, רק לפני שנתיים, ב- 16 בדצמבר 21 העלה נתניהו לפייסבוק סרטון עם הכותרת "Israeli democracy is under threat" בו הוא קורא לעולם להתערב בנעשה בישראל. איך אומרים? זמנים אחרים, אנשים אחרים", הוסיף.

לדבריו, "האמת צריכה להיאמר: נתניהו הוא גדול המסיתים בישראל. אדם שהשחית את המערכת הפוליטית ואת השיח הציבורי בישראל במשך עשורים, שחי על קיטוב ועל שנאה (ראו ערך נתן אשל "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו"), ושכל שרץ כשר בעיניו (ראו ערך מחרים את המעריץ של גולדשטיין ב-2019  ונותן לו תפקיד של שר ב- 2022) כדי להיאחז בתפקיד ראש הממשלה במשך שנים". 

"אנחנו, צעירות וצעירים, סטודנטיות, תלמידי תיכון, שגדלנו בצל עידן נתניהו, ינקנו את הרעל הזה וחשבנו שהוא חלב. לא עוד. הדור הצעיר במדינה התעורר, הוא מבין שהסתה היא לא ברירת מחדל, שקיטוב הוא לא תוכנית עבודה ושהעתיד נמצא בידיים שלנו. ואיך אמר נתניהו כשדיבר על אזרחי ישראל הערבים? גם אנחנו נוהרים, הפעם לרחובות", טען.