מחר, בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית ורגע לפני פגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן, צפויה תגובתו של היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי באשר למועד הדיון במרכז הליכוד בבקשה לאישור ההחלטה לקדם במלואה את הרפורמה המשפטית, בהסכמה או באופן חד-צדדי.

סערה בעקבות דברי נתניהו: "מי שחבר לאיראן ולאש״ף זה לא אחר ממך"
פגישת מאסק-נתניהו: מומחה מסביר - כך רה"מ מנסה לשקם את תדמיתו

על פי חוקת הליכוד, חברי המרכז שאספו יותר מ-20% חתימות המבקשות לקיים דיון והצבעה בנושא מסוים, דיון כזה חייב להתקיים גם אם יו"ר התנועה מתנגד לו. במצב זה אין ליו"ר התנועה שיקול דעת בנושא.

בניגוד להחלטות לשכת הליכוד שנחשבות בגדר המלצה בלבד, המרכז הוא המוסד העליון של הליכוד ולכן קשה יותר לסיעה בכנסת להתעלם מהחלטותיו, גם אם לא מדובר במפורש כי החלטות המרכז מחייבות את הסיעה והעומד בראש התנועה.

הערכה היא כי ראש הממשלה נתניהו לא קבע מועד עד כה, על אף שהדיון בעתירה התקיים כבר לפני מספר שבועות כי לא היה מעוניין בקיומו של הדיון במרכז טרם נסיעתו לארצות הברית, זאת מתוך חשש כי ההחלטה של חברי המרכז תנוצל על ידי האופוזיציה והמחאה ככלי לטרפוד הפגישה של נתניהו עם הנשיא ביידן.

ההנחה בליכוד היא כי המועד לכינוס הנפיץ של מרכז התנועה ייקבע ביומיים הקרובים, בדיוק בזמן שנתניהו יגיע לניו יורק, רגע לפני פגישתו עם הנשיא האמריקאי. עם זאת, הדיון עצמו במרכז הליכוד יתקיים, ככל הנראה, רק לאחר החגים עם תחילת מושב הכנסת, כלומר - אחרי שובו של נתניהו מארצות הברית וזאת בדיוק המטרה שנתניהו ביקש להשיג, על אף הדרישות החוזרות ונשנות של 850 חברי המרכז.

לפי הערכות בליכוד, הרוב הגורף בקרב חברי מרכז התנועה תומך בדרישה להעביר את הרפורמה המשפטית ומתנגד לפשרות ולקבורת הרפורמה או להקפאתה לתקופה ארוכה, בהתאם לפשרה המתגבשת בבית הנשיא. על פי הגורמים המעורים, המגעים בין בכירי הקואליציה לבית אנשי בית הנשיא נמשכים ללא הפסקה גם בימים אלה, דבר שנוגד לחלוטין את הדרישה לקידום הרפורמה שצפויה להעלות לדיון של מרכז הליכוד וגם להתקבל על ידי רוב חבריו.