הארכיון לא שוכח: טרם יציאתו לביקור המדיני בארה"ב, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את המפגינים נגדו ואמר כי "מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות, אנחנו רואים הפגנות של אנשים שחברו לאש"ף ולאיראן". אל דבריו של נתניהו הצטרפו גם חברי מפלגתו, אך מה שאולי הם שכחו הוא כי נתניהו בעצמו, בזמן שכיהן כיו"ר אופוזיציה בממשלת בנט-לפיד, תקף את הממשלה בשפה האנגלית.

בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר האישי שלו בחודש דצמבר 2021, תקף את הממשלה על כך שמתכוונת להעביר חוקים "אנטי-דמוקרטים": "אני פה בכנסת, הפרלמנט הישראלי, נקודה של דמוקרטיה באזור כולו, אך עכשיו היא תחת איום, הממשלה הנוכחית מתכוונת להעביר שלושה חוקים שהולכים לפגוע בעקרונות החירות".

יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יאיר לפיד, נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

נתניהו הוסיף כי "מדובר על חוק הגבלת מספר כהונות ראש הממשלה, חוק הצנזורה ברשתות החברתיות והחוק שנותן סמכות לשוטר להיכנס לביתו של אזרח ללא צו. זה לא רק מדרון חלקלק, הממשלה הזו קוברת עקרונות דמוקרטיים, מדובר בחוקים שמוחקים את הבסיס הדמוקרטי לטובת הגדלת העוצמה של מפלגות מסוימות. אני מדבר על כך כי זה עלול להשפיע גם על משטרים דמוקרטיים אחרים".

גם מפלגת הליכוד תקפה את בנט ולפיד בשפה האנגלית, ובציוץ שפורסם בעמוד הרשמי שלה בחודש יוני 2021, נכתב: "נפתלי בנט ויאיר לפיד הופכים את ישראל לדיקטטורה אפלה עם חוקים פרסונליים המכוונים לראש הממשלה נתניהו ודומים לתכתיבים בקוריאה הצפונית ואיראן. לאחר שבנט הונה את ציבור בוחריו על ידי העברת קולות מהימין לשמאל, רק כדי למנות את עצמו לרה"מ עם שישה מנדטים, הוא מציע כעת חוקים שלא קיימים בשום דמוקרטיה בעולם, במטרה לפסול את ראש הממשלה נתניהו מלהתמודד בכנסת ובכך להוריד את מנהיג הימין".

"בנט חוצה כל קו אדום בחיפושיו המטורפים אחר כיסא ראש הממשלה בכל מחיר. ראש הממשלה נתניהו נלחם באיראן בעוד בנט ולפיד מציעים חוקים מאיראן", נכתב בנוסף בעמוד הרשמי של הליכוד.

המחאה נגד בנימין נתניהו בארה''ב (צילום: UnXeptable)
המחאה נגד בנימין נתניהו בארה''ב (צילום: UnXeptable)

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר הלילה סערה לאחר שטרם צאתו לביקור המדיני בארצות הברית, תקף בחריפות את המחאה וטען כי "מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב בהפגנות ממומנות הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי שסרבנות זה דבר נורמלי והם מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה נראה להם נורמלי. אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש״ף, לאיראן, לאחרים. שום דבר כבר לא יפתיע אותי".

לאחר מכן, בלשכתו הוציאו הבהרה וטענו כי "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם".