בית הדין של הליכוד צפוי לקבל מחר החלטות באשר לעתידם בשורות התנועה של שלושה פעילים ידועים, המוכרים במעורבותם בכמה תקריות והתבטאויות בוטות נגד אנשי המחאה ומתנגדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - איציק זרקא, רמי בן יהודה ומשה מירון.

לפני מספר שבועות הוגשו עתירות לבית הדין של הליכוד הדורשות להרחיק את שלושתם משורות התנועה. נזכיר כי אחד המשיבים בעתירה, איציק זרקא, פרסם שורה של התנצלויות והבהרות אחרי התקרית המתוארת בעתירה מחודש יולי השנה, שבה התעמת עם מפגינים נגד הרפורמה המשפטית ואמר להם: "אשכנזים, אני גאה שנשרפו שישה מיליון".

בעקבות ההתבטאות הורה ראש הממשלה ויו"ר הליכוד  בנימין נתניהו למנכ"ל הליכוד צורי סיסו לסלק את זרקא משורות התנועה אחרי שקבע כי "לא נקבל התנהגות מבישה כזאת בתנועת הליכוד".

אולם בהמשך זרקא עצמו הכחיש בכמה הזדמנויות כי סולק רשמית מהליכוד. בעקבות ההכחשות פנה נשיא בית הדין של הליכוד, עו"ד מיכאל קליינר, למנכ"ל סיסו בבקשה לקבל הודעה כתובה על סילוקו של זרקא מהמפלגה – והמכתב הרשמי המאשר זאת הוגש לו. למרות זאת, טען מגיש העתירה להרחקת זרקא שההחלטה המנהלית של סיסו לא מספקת אותו והוא דורש פסק דין הקובע כי זרקא יורחק לצמיתות.

לקראת הדיון מחר ערכו בבית הדין בדיקה נוספת בעניין זרקא ומצאו כי עוד בחודש יולי, לאחר התקרית החמורה, כבר הרחיק המנכ"ל סיסו את זרקא מהליכוד – בהוראת נתניהו, וכי ההרחקה עומדת על כנה. הדבר יוצר קושי חוקתי כי במקביל הוגשה עתירה על ידי חברי הליכוד המבקשת להרחיק את זרקא לפי סעיף 21 לחוקת התנועה, המוגשת ישירות לבית הדין ומתנהלת על פי פרוצדורה מיוחדת.

זרקא עצמו ערער בפני בית הדין על הרחקתו על ידי מנכ"ל הליכוד, ובכך יצר פלונטר - אם יתקבל ערעורו, הוא צפוי כבר מחר להיות מועמד להרחקה על פי אותו סעיף 21, שעילותיו שונות. לכן , כדי למנוע כפל דיונים, צפוי בית הדין לנהל את הדיון בבקשה בהרחקה של זרקא לפי סעיף 21 כאילו התקבל ערעורו של זרקא על בקשת הרחקתו על־ידי המנכ"ל.

וכך, שני הדיונים הנוגעים בדרישת ההרחקה של זרקא יתקיימו ביום רביעי, במקביל לדיונים בדרישת ההרחקה של בן יהודה ומירון. בדיון ביקש להשתתף מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, שמבקש לטעון נגד ההרחקות של שלושת הפעילים. על פי הלך הרוחות בקרב חברי הליכוד, צפויה הרחקתו של זרקא משורות התנועה. באשר לשניים הנוספים, ההערכה היא שיקבלו עונש קל יותר כגון הרחקה זמנית לתקופה קצרה או הרחקה על תנאי.