ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש היום (שלישי) ב-15:30, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. לקראת הפגישה, גורמים אוקראינים ששוחחו עם מעריב העריכו כי על אף שזלנסקי צפוי להזמין פעם נוספת את נתניהו לביקור מדיני בקייב, ההבנה בצד האוקראיני היא שעצם קיום הפגישה בניו יורק ייתר את הפגישה בקייב, שככל הנראה לא תתקיים.

המחאה נגד הממשלה: "יהדות ארה"ב מפסיקה לשבת על הגדר"

עם זאת, אותם גורמים ציינו כי בזמן האחרון מתקיימים מגעים בין קייב לירושלים במטרה לארגן ביקור של אחד מהבכירים הישראלים בבירת אוקראינה. בקייב מעוניינים בביקור של הנשיא יצחק הרצוג או של יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה. על פי הגורמים המעורים הפרטים, טרם התקבל אישור ישראלי, אך המגעים מתקיימים בשני המסלולים.

האסיפה הכללית של האו''ם (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)
האסיפה הכללית של האו''ם (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)

במרכז הפגישה בין נתניהו לזלנסקי תעמוד הסוגייה הרגישה של נשק הגנתי, אותו אוקראינה מעוניינת לרכוש מישראל, באופן ישיר או בעקיפין. מאז פרוץ המלחמה ועד כה נמנעה ישראל מלאשר הספקה לאוקראינה כל סוג של נשק, כולל הגנתי, והתמקדה בסיוע הומניטרי. 

עם זאת, יש לציין ישראל העבירה מערכות התראה לטובת פיילוט שהיה אמור להיערך בחודש מאי האחרון באוקראינה, אך בעקבות כשלים טכניים הוא יצא לדרך רק לפני כשבוע. 

היום, כך על פי הגורמים האוקראינים ששוחחו עם מעריב, הנשיא זלנסקי צפוי לבקש מרה"מ נתניהו לאשר הספקה לצבא אוקראינה מערכות הגנה מפני טילים בליסטיים. "ישראל היא אחת מחמש מדינות שמייצרות מערכות ההגנה מפני טילים בליסטיים שאוקראינה כה זקוקה להן. ככל הנראה, הנשיא זלנסקי יעלה את הנושא במהלך פגישתו עם נתניהו", אומרים הגורמים.