ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (שלישי) העברה תקציבית בסך של כ-150 מיליון שקלים עבור שירותי הדת.  לפי הודעת הוועדה, כ-61 מיליון יועברו מסעיפי "גמלאות ופיצויים ורשויות פיקוח", וכ-88 מיליון שקל בהרשאה להתחייב למשרד לשירותי דת.

ההעברות יועדו בין היתר להקמת מוסדות דת, פיתוח תשתיות ועבודות בטיחות בקבר הרשב"י במירון, שיפוץ מקוואות בעיר בית שמש, הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, תכניות קבורה עבור קברי אבות, תפעול בתי הדין הרבניים ושכר העובדים ברבנות הראשית. בנוסף אושרה העברת כארבעה מיליון שקל לתקציב משרד רה"מ בעקבות החלטת הממשלה מהשבוע שעבר במסגרת כספים קואליציוניים, סכום שמיועד ל"תוכנית פעולה לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן".

לאישור התכנית קדם דיון סוער, לאחר שח"כ ולדימיר בליאק שלף את המסמך המתאר את מקורות המימון של הבנייה, בכללם מצוין כי חלק מהסכום יילקח מהתקציב המיועד למלחמה בתאונות עבודה. למשמע הדברים, הקשה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "אני מבקש לדעת בטרם שהסעיף עולה להצבעה. קראתי הבוקר בעיתונים שח"כ ולדימיר בליאק אומר שחלק מהתקציב הזה מגיע מתקציב הפיקוח על הבניה ואני מבקש לדעת האם זה נכון, באם כן אני לא מביא את הסעיף הזה להצבעה".

טל ישראלי, רפרנטית באגף התקציבים באוצר, השיבה: "אני לא מכירה את זה", אך לאחר שהיו"ר גפני שאל בפעם השלישית, חידדה: "התשובה היא - לא". נציג משרד הדתות השיב לשאלות נוספות שעלו כי המשרד לא מתוקצב בבסיס על מבני דת, וכי לגבי תקצוב רבנים האמור הוא רק על תמיכה של רבני קהילות וכי מדובר בתמיכה אחרת מזו ששאלו לגביה חברי הכנסת, וכי לגבי העיר בית שמש, המשרד מתקצב רק את חלקו בהחלטת הממשלה ואין לו נגיעה לחלקים של משרדים אחרים.